کمالوند ادامه داد: نبود گذرگاه ايمن براي عابران که بر همين اساس بايد تعداد تقاطع هاي غير همسطح – زير گذر و روگذر براي تردد عابران افزايش يابد .
وي ادامه داد: وجود معضلات ساختاري پياده روها از جمله سد معبر، دستفروشان، حرکت موتور سيکلت ها در پياده رو و ناهمواري هاست که موجب مي شود عابران کمتر از پياده رو استفاده کنند.
کمالوند افزود : کمبود آموزش براي عابران پياده نيز سومين عامل است حال آنکه متأسفانه دررابطه با عابران پياده ،آموزشهاي شهروندي جدي و پويا وجود ندارد با اين وجود پليس سعي کرده در اين زمينه بخصوص براي دانش آموزان آموزش هاي ايمني لازم را ارائه کند که لازم است ديگر دستگاه ها نيز در اين راستا به طور جدي وارد عمل شوند.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيشترين تلفات مربوط به عابران 40 تا 60 ساله است که دسترسي به آنها براي آموزش با سختي هايي همراه است، گفت : هم اکنون نيز سرعت غير مجاز ،نبستن کمربند ،نداشتن کلاه ايمني موتور سواران ،صحبت با تلفن همراه ،رعايت نکردن فاصله ايمني و حرکت بين خطوط ،شش تخلفي است که پليس تمرکز خود را براي برخورد با آنها قرار داده و به همين خاطر نيز با متخلفان بشدت برخورد ميکند.
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي استان تهران اظهار داشت: از 21 ارديبهشت تا 15 خرداد امسال که طرح برخورد با اين 6 تخلف در سطح استان اجرا شده، تصادف هاي شديد 31 درصد کاهش داشته است.
120
انتهای پیام/