به گزارش ميراث آريا (chtn)\"محمد رويانيان\" رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور ، در حاشيه اولين کارگروه راهبردي دفاتر پيشخوان دولت افزود: اکنون بيش از 9 هزار و 500 دفتر پيشخوان در روستاهاي بالاي 20 خانوار و شش هزار دفتر پيشخوان در سطح شهرها فعاليت مي‌کنند که به زودي تعداد اين دفاتر در روستاها و شهرها افزايش خواهد يافت.

وي اضافه کرد:‌ از 35 هزار روستاي بالاي 20 خانوار 28 هزار روستا داراي دفاتر پيشخوان دولت هستند و ارايه اين دفاتر به ساير روستاها نيز در دستور کار دولت قرار دارد.

وي محله محور بودن و مراجعه بدون نياز به ايجاد ترافيک را از نکات لحاظ شده در ارايه اين دفاتر اعلام کرد و گفت: در اولين همايشي که در اين رابطه در 10 مرداد برگزار مي‌شود، مشکلات و چالش‌هاي اين دفاتر با حضور دست اندرکاران بررسي خواهد شد.

به گفته رويانيان، با گسترش دفاتر پيشخوان دولت ، دفاتر موجود مربوط به ساير ارگان‌هاي دولتي لازم است تحت سرپرستي اين دفاتر به فعاليت خود ادامه دهند و در صورتي که اين ارگان ها تمايل به نظارت بر دفاتر خود داشته باشند با هماهنگي هاي صورت گرفته مي‌توانند از طريق سيستم يا نظارت به ارايه مديريت بپردازند.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور، هدف از اين برون سپاري را تقويت بخش خصوصي و تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسي اعلام کرد و گفت: اين دفاتر تحت نظارت دولت و به صورت سيستمي کنترل خواهند شد.

به گفته رويانيان در تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار و شهرهاي بالاي 20 هزار نفر جمعيت اين دفاتر ايجاد خواهد شد و در مورد نحوه استقرار اين دفاتر در همايش آتي و نشست هاي بعدي بحث و گفت و گو خواهد شد.

وي محله محوري، ناحيه محوري يا منطقه محوري را از چالش هاي پيش روي ايجاد اين دفاتر اعلام کرد و گفت: استاندارد سازي اين دفاتر در نشست هاي بعدي کارگروه راهبردي دفاتر پيشخوان که 15 روز يک بار برگزار مي‌شود، مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.
وي استاندارد سازي را شامل محل احداث، شرايط دفتر و موقعيت واقع شدن دفاتر اعلام کرد.

رويانيان افزود: امروز اولين کارگروه راهبردي دفاتر پيشخوان با حضور اعضاي معين شده که در آيين نامه به تصويب رسيده دولت وجود دارد، تشکيل و در مورد اين دفاتر بحث و گفت و گو شد.

به گفته وي، اين کارگروه با حضور نماينده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نماينده وزارت کشور، نماينده فرمانده نيروي انتظامي، نماينده بانک مرکزي، نماينده ثبت احوال و ثبت اسناد، رييس شوراي عالي استانها و معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رييس جمهوري برگزار شد.

رويانيان تاکيد کرد در اين کارگروه نحوه ارايه خدمات اين دفاتر و چگونگي توسعه آنها و همچنين اولويت بندي استقرار مورد مطالعه و بررسي قرار گرفت.000

انتهای پیام/

کد خبر 1389042843