وي با بيان اينکه براي اين شهرک فرودگاهي 18 نوع کاربري تعيين شده است، متذکر شد: با توجه به برآوردهاي انجام شده تنها براي راهاندازي فاز يک اين شهرک در حد فرودگاه بيش از 85 ميليون دلار اعتبار لازم است.
اسماعيلي اظهار داشت: با توجه به اعتبار منطقه آزاد ارس ساخت فرودگاه جزء پروژههاي اولويتدار ما نيست و به دنبال جايگزين مناسب هستيم که فرودگاه نخجوان در 30 کيلومتري جلفا ميتواند يکي از اين جايگزينها باشد.
وي با اشاره به فعاليتهاي واحدهاي دانشگاهي و توليدي در منطقه آزاد ارس و همچنين ورود گردشگران به اين منطقه تصريح کرد: با توجه به اينکه بيشتر افرادي که به دلايل مختلف با اين منطقه در ارتباط هستند از خارج از منطقه وارد ميشوند، ايجاد اين خط پروازي ميتواند در توسعه گردشگري منطقه آزاد ارس موثر باشد.
اين مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: برقراري پرواز تهران _ نخجوان ميتواند آغازي باشد براي تفاهمنامههايي که در آينده ميان 2 کشور بسته خواهد شد.
/115
انتهای پیام/