وي افزود: مقصدهايي همچون سيدني، جده و استانبول،از آنجايي که مجوز نشست پروازهايي مالزي را هنوز صادر نکرده اند و از طرفي به عنوان پرجاذبهترين مقصدها نيز به ششمار ميروند، عوامل اصلي ضررهاي چند 10 ميليون دلاري براي صنعت هواپيمايي کشور شده اند.
کارشناسان معتقدند، مشکل کنوني شرکتهاي پروازي داخلي ماليات يا اعتبارات نيست. بلکه سياستهاي متغير دولت وعدم رقابت و نوآوري در ميان شرکتها مهمترين نگاراني موجود به شمار ميرود. به عقيده صاحبنظران اقتصاد گردشگري، حذف انحصار و موانع حمايتي در اين صنعت و به وجود آوردن شرايط رقابتي، تنها راهکار موجود براي احيا اين صنعت خواهند بود.
کارشناسان اميدوارند دولت با نگرشي انعطاف پذيرتر بر بودجه سال آتي و نگاهي ويژه بر صنعت گردشگري داخلي، علاوه بر جبران ضررهاي ناشي عدم پروازهاي خارجي، نقشي عمده را در شناساندن جاذبههاي اين کشور ايفا کند./109
انتهای پیام/