تشکيل انجمن گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي

به گزارش ميراث آريا(chtn)،غلام حيدر ابراهيم باي سلامي؛ در اين کنفرانس با اشاره به کارکردهاي مختلف گردشگري سلامت با بيان اينکه از موضوعات قابل توجه در حوزه گردشگري تجاري بودن آن است، متذکر شد: گردشگري سلامت علاوه بر اينکه درآمد بالايي دارد عدالت محوري را گسترش داده و از مولفه‌هاي پايداري است، به طوريکه امروزه هيچ صنعتي در جهان بدون مولفه‌هاي پايداري قابل پذيرش نيست.

وي افزود:در حوزه گردشگري سلامت بايد به تمامي نيازهاي بيمار از قبيل هتل، بيمارستان، نوع درمان و غيره پاسخ داده شود، به طوريکه بيمار نبايد در اين رابطه استرس داشته باشد.

ابراهيم باي سلامي گفت: اگر بخواهيم جاذبه‌هاي خوب را تبديل به مکان‌هاي جذب گردشگر سلامت کنيم بايد تور را بشناسيم و تا زماني که اين شناسايي صورت نگيرد نمي‌توانيم وارد حوزه‌ها و زيرشاخه‌هاي تخصصي آن شويم.

وي ادامه داد: مهمترين محور براي گردشگري سلامت جاذبه‌ها و محصولات همچون حمل و نقل، اقامت و هتل، غذا و بازار است، به طوريکه 40 درصد درآمد گردشگري از اين بخش تامين مي‌شود. خدمات تخصصي گردشگري نيز از ديگر بخش‌هاي مهم در اين حوزه است به طوريکه گردشگري سلامت بدون داشتن اين مولفه‌ها امکان رشد ندارد.

ابراهيم باي سلامي با تاکيد بر اينکه لازم است در حوزه‌هاي مختلف گردشگري سلامت همچون توريسم پيشگيرانه، توريسم تندرستي، توريسم درماني و توريسم پزشکي برنامه‌ريزي خاص و مناسب داشته باشيم، از توريسم پزشکي به عنوان پر درآمدترين و جذاب‌ترين حوزه توريسم سلامت ياد کرد.

رئيس انجمن گردشگري سلامت ايران خاطرنشان کرد: هم اکنون درآمد حاصل از گردشگري سلامت در جهان حدود 40 ميليارد دلار است، بنابراين بايد در توسعه اين شاخه از گردشگري به فاکتورهايي همچون قيمت، کيفيت، دسترسي، زمان انتظار، درمان‌هاي خاص، تنوع درماني، درمان هاي غير شمول بيمه و مباحث فرهنگي توجه داشت.

وي آموزش را از مهمترين فاکتورها در توسعه گردشگري سلامت دانست و افزود: در اين زمينه لازم است علاوه بر لزوم آموزش در مباني امور به آموزش در حوزه‌هاي تخصصي و حرفه‌اي نيز پرداخته شود.

رئيس انجمن گردشگري ايران در خاتمه خاطرنشان کرد: برند نيز از مهمترين موضوعات در اين حوزه است و کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي براي تقويت تعاملات خود در اين حوزه نيازمند طراحي برند خاص هستند./115

انتهای پیام/

کد خبر 1389081242