وي با بيان اين که نبود توليت واحد و مشخص براي کاهش آلودگي هوا يکي ديگر از مشکلات موجود است، گفت: وزارتخانههاي صنايع و معادن، نفت، کشور، بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان مديريت و برنامهريزي کشور از جمله دستگاههايي هستند که در امر کاهش آلودگي هوا دخيل هستند و متاسفانه در شرايط سخت و مشکل، بيشترين مسووليت، متوجه سازمان حفاظت محيط زيست ميشود در حالي که استانداردسازي بنزين و گازوئيل مربوط به وزارت نفت است و در حال حاضر گازوئيل ما 10 برابر بيشتر از گازوئيل کشورهاي اروپايي آلودگي دارد.
دکتر شهرياري همچنين استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي و همچنين مترو را در کاهش آلودگي هواي تهران موثر دانست و گفت: در حال حاضر تعداد اتومبيلها نسبت به جمعيت زياد نيست اما چون اتوبوسراني و همچنين مترو توسعه کافي نداشته است، مردم از اتومبيل شخصي استفاده ميکنند و جا دارد دولت حمايت و سرمايهگذاري بيشتري براي حمل و نقل عمومي داشته باشد.
وي همچنين به موضوع معاينه فني خودروها اشاره کرد و گفت: معاينه فني خودروها نبايد فقط مربوط به روزهاي آلوده هوا باشد بلکه در طول سال و به طور مستمر بايد صورت گيرد.
وي با اشاره به پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي و بار بيماريهاي ناشي از آلودگي هواي تهران، بر ضرورت همکاريهاي بينبخشي اشاره کرد و گفت: آنچه براي ما مهم است، سلامت مردم و پاک بودن هواي تهران است و بايد با ديد خدمتگزاري دست به دست هم داده و در کاهش آلودگي هواي تهران بکوشيم./122
انتهای پیام/