وي افزود: ايجاد دفاتر پيشخوان دولت يکي از الزامات ضروري بحث تحقق دولت الکترونيک است که اين دفاتر در دو بخش شهري و روستايي به ارائه خدمت به مردم خواهند پرداخت.
فروزنده افزود: يکي ديگر از محورها و برنامههاي تحول در نظام اداري کشور اجراي برنامه دورکاري کارمندان است که در واقع يک انقلاب در نظام اداري کشور است و در اين طرح ميزان و معيار براي فعاليت کارمندان، ماحاصل کار و فعاليت اوست نه حضور فيزيکي وي در اداره يا محل کار که با تحقق اين طرح بخش زيادي از کارها به صورت غير حضوري انجام خواهد گرفت.
وي تاکيد کرد: استانداران و معاونين توسعه مديريت و منابع انساني استانداريها اختيارات لازم را به دستگاههاي اجرايي داده و زيرساختها و امکانات لازم براي تحقق اين طرح را فراهم کنند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري ادامه داد: توانمندسازي منابع نيروي انساني از ديگر برنامههاي در دست اقدام دولت است که در اين راستا متناسبسازي دانش، مهارت و نگرش کارکنان دولت با شغل موردنظر در قالب نظام آموزش جديد، ايجاد ارتباط بين ارتقاي کارمندان و مديران با آموزش و بهرهمندي از امتيازات آن، ساماندهي بورسها و دورههاي آموزشي داخل و خارج براي کارکنان دولت و ارائه و توسعه آموزشهاي فرهنگي به مديران و کارشناسان در راستاي افزايش توان و خلاقيت کارکنان مورد توجه قرار گرفته است.
فروزنده دهکردي با اشاره به ظرفيتها، استعدادها و توانمنديهاي استان کرمانشاه در بخشهاي مختلف از جمله کشاورزي، انرژي، صنعت وگردشگري تاکيد کرد: اين استان ظرفيت بينظيري براي پذيرش بسياري از مراکز پژوهشي و سازمانهاي وابسته از تهران دارد.
وي سلامت اداري و افزايش سطح رضايتمندي مردم را از برنامههاي ديگر دولت در راستاي طرح تحول نظام اداري دانست و افزود: علاوهبر اخذ بازخوردهاي مردم از فعاليتهاي دولت در سفرهاي استاني، از سال 82 به بعد با روشهاي علمي سالانه 300 هزار نفر از ارباب رجوعها را سطح کشور به تفکيک دستگاههاي اداري و استانها مورد نظر سنجي قرار ميدهيم که نتايج اين آمارها از رضايت مردم حکايت دارد اما به اين حد قانع نبوده و در پي آن هستيم که بتوانيم نظام اداري را هرچه بهتر در خدمت مردم قرار دهيم.202
انتهای پیام/