وي با اشاره به اينکه تجربههاي جهاني نشان داده برخورداري توليدات و کالاها از شناسنامه خاص با ارائه آنها در بازارهاي هدف ارتباط مستقيم دارد، اظهار داشت: خريداران به توليداتي که داراي شناسه خاص باشند، بيشتر اعتماد ميکنند.
معاون صنايعدستي کشور ادامه داد: صنايعدستي و هنرهاي سنتي کشور از نظر قدمت، اصالت، تنوع و کيفيت در جهان حرف اول را ميزند اما در عرصه جهاني شدن چندان موفق عمل نکرده است.
دانيالي بيان داشت: آنچه در کنار برخورداري از برند، زمينه ساز کسب بازارهاي جهاني و اعتماد جهانيان به توليدات و کالاهاي صنايعدستي ايران ميشود، تبليغات است.
اين استاد دانشگاه افزود: معاونت صنايعدستي امروز به ضرورت برند و انجام تبليغات صحيح و کارآمد رسيده است چرا که برخورداري از اين امتيازات زمينه رونق صنايعدستي کشورهاي مختلف و استقبال جهاني از آنها شده است.
وي با بيان اينکه معاونت صنايعدستي امروز به دنبال گروههايي است که از تجربه موفقي در بخش برند سازي برخوردارند، گفت: فرصتي براي آزمون و خطا در اين عرصه نداريم و ترسيم يک نقشه راه را در اين عرصه پيگيري ميکنيم.
معاون صنايعدستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري در ادامه اظهار داشت: اغلب توليدات صنايعدستي فاقد شناسنامه و برند هستند و اين موضوع آنها را از رقابت در عرصههاي جهاني وا داشته است.
به گفته اين مقام مسوول تمام تلاش معاونت صنايعدستي کشور امروز متوجه تعريف مفهوم تجاري سازي براي اقلام و توليدات شاخص صنايعدستي است.
دانيالي تأکيد کرد: براي ورود به عرصه برند سازي بر توانمنديهاي اتحاديهها و تعاونيهاي صنايعدستي به منظور آگاه سازي هنرمندان و صنعتگران تکيه ميکنيم.
111/
انتهای پیام/