«مسعود اسکندري» افزود: ايجاد زمينههاي دسترسي آسان مسافران و گردشگران ورودي و خروجي استان به جاذبههاي گردشگري، هدايت مسافران و گردشگران نوروزي به سوي جاذبههاي اوليه و شاخص استان و در صورت لزوم جاذبههاي ثانويه و مکمل و تبليغات نظاممند جهت جذب تورهاي سازمان يافته به ويژه ارزان قيمت از اهداف کوتاه مدت است.
او ادامه داد: از ديگر اهداف کوتاهمدت ميتوان به شناسايي نيازمنديهاي مسافران و گردشگران و تلاش در جهت رفع آن، برپايي نمايشگاههاي متنوع در سطح استان در راستاي گسترش سفرهاي استاني، نظارت و کنترل واحدهاي اقامتي و پذيرايي به منظور افزايش سطح کيفيت خدمات گردشگري، جمعآوري و ساماندهي آمار مسافران و گردشگران ورودي به استان جهت پيشبيني خدمات مورد نياز مسافران در سال آتي و افزايش ميزان رضايتمندي مسافران با توجه به کنترل نرخ اغذيه و اشربه در اين ايام اشاره کرد.
اين مقام مسوول در تشريح برخي اقدامات ستاد در نوروز خاطرنشان کرد: همکاران در معاونت صنايعدستي سازمان نمايشگاههاي صنايعدستي و سوغات در قلعه والي شهر ايلام و مراکز شهرستانها در ايام نوروز برپا کردند. همچنين فروشگاه و نمايشگاه صنايعدستي در شهر ايلام در دو نوبت صبح و عصر آماده فروش محصولات صنايعدستي به گردشگران بود.
«اسکندري» يادآور شد: اقلام تبليغاتي ستاد به ميزان 600هزار نسخه نيز شامل بروشور، کارتپستال، ساکدستي تبليغاتي، سيديهاي معرفي گردشگري استان با طرح و قاب جديد ويژه سال نو، بروشورها و بستههاي ويژه راهياننور، بروشورها و توصيههاي ويژه پزشکي و امنيتي و سلامت توزيع و پيش از تعطيلات بنرهاي اطلاعرساني در ورودي و مراکز شهرها نصب شد.
مديرکل ميراثفرهنگي استان ايلام افزود: بيش از 100 پايگاه راهنمايي و اطلاعرساني در ورودي و داخل شهرها توسط اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان برپا شد.
او اظهار داشت: شهرداريها يک هفته پيش از تحويل سال به آمادهسازي و زيباسازي شهرها پرداختند و جشنوارههاي متنوعي شامل جنگشادي، عروسي سنتي، اسب سواري، بازيهاي بومي محلي و جشن ويژه نوروز در شهرستانها برگزار شد.
/117
انتهای پیام/