او بيان داشت: کارشناسان امروز معتقدند که نبود برند به طور مستقيم بر تجارت داخلي و خارجي کالاهاي مختلف تأثير ميگذارد.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران ارزش افزوده بالاي توليدات داراي برند را از نکات مثبت برخورداري از اين امتياز دانست و ادامه داد: به طور معمول تجاري که محصولاتشان داراي برند است بيش از بقيه درآمد دارند.
«اخلاصي» تأکيد کرد: اگر ميخواهيم در عرصه توليد صنايعدستي نيز با استقبال بازار روبرو شويم بايد در اين بخش سرمايهگذاري کنيم.
اين استاد دانشگاه اضافه کرد: به منظور ورود به عرصه برندسازي براي محصولات مختلف صنايعدستي بايد مراحل مختلفي طي شود.
او با اشاره به اينکه در گام اول با موقعيت يابي مناسبي از محصولات نسبت به توليدات ساير رقبا انجام داد، گفت: اين موضوع پايه و اساس برندينگ است که گذر از ساير مراحل براساس آن صورت ميگيرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران افزود: تعريف مناسب از جايگاه محصول و اينکه براي نخستين بار با کيفيت مناسب به بازار عرضه شده نيز در اين مرحله قرار ميگيرد.
«اخلاصي» در ادامه اظهار داشت: معرفي جايگاه توليدات به عموم مردم و بيان کيفيت و تنوعي که دارد مرحله دوم خواهد بود که در اين مرحله لوگو يا عنوان مشخصي نيز بايد تعريف شود.
او در پايان گفت: مرحله سوم نيز خلق تصوير از محصول براي مشتريان و خريداران است که ميتواند از طريق يکسري ابزارهاي يکپارچه بازاريابي چون تبليغات، سخن پراکني و روابط عمومي صورت گيرد.
111/
انتهای پیام/