او ادامه داد: تونل توحيد در يک منطقه پرترافيک تهران قرار گرفته که آلايندگي آن قسمت از نقاط ديگر بسيار بيشتر است و اين واضح است که ساخت چنين تونل بلندي در اين منطقه تهران نهتنها باعث باز شدن گره ترافيکي نشده بلکه مشکلاتي از قبيل آلودگي هوا، ترافيک سنگينتر و ... را نيز ايجاد کرده است. مشکلاتي که پس از گذشت چند سال هنوز پابرجاست.
«شعباني» در ادامه با بيان اينکه هر چه سريعتر بايد مشکلات ناشي از آلودگي هوا در اين تونل حل شود، راهکار پيشنهادي خود را اينگونه مطرح کرد که: فوريترين راهحل اين است که با نصب هواکشهاي استاندارد و پر قدرت مردم را از دود آلايندهها نجات دهيم.
اين نماينده مجلس ، مشکلاتي مهمتر از آلودگي هوا را گريبانگير اين تونل دانست و خاطرنشان کرد: هنگامي که ماشيني در ميانه راه اين تونل باشد کوچکترين اتفاقي که باعث ماندگاري 15 دقيقهاي راننده اين ماشين در تونل شود بزرگترين مصيبت را در پي خواهد داشت، چرا که نبود راههاي اضطراري براي خروج عاملي ميشود تا رانندگاني که در اين منطقه گير افتاده اند اکسيژن لازم را براي تنفس نداشته باشند.
نايب رييس کميسيون عمران مجلس تصريح کرد: مکانيابي اين تونلها بايد به گونهاي باشد که علاوه بر رفع گلوگاههاي ترافيکي، آلايندگي هوا را نيز کاهش دهند اما متاسفانه در پروژه تونل توحيد شاهد اين امر نبوديم و آنچه ملاحظه شد هزينه کردن 275 ميليارد تومان براي افزايش آلودگي و ترافيک بود.
« شعباني » افزود: شايد با 2برابر کردن اين هزينه و ساخت منوريل در اين منطقه امروز ميتوانستيم شاهد کاهش بار ترافيکي و مشکلاتي از قبيل آلودگي هوا در اين منطقه باشيم.
نماينده مردم سنندج وجود چنين مشکلاتي را دليلي بر نبود «مديريت آينده نگر» در پروژهها دانست و نگاه سياسي به انجام پروژههاي شهري را عامل اصلي نقصهاي پس از بهرهبرداري پروژهها اعلام کرد.
اين عضو خانه ملت در پايان تصريح کرد: اين افتخار نيست که بگوييم يک پروژه طي دو سال به پايان رسيده است بلکه بايد ديد آيا بهرهبرداري از اين پروژه شاخصهاي ما از قبيل کم شدن بار ترافيک و آلودگي هوا را برطرف کرده است يا نه.
/118
انتهای پیام/