مدير عامل سابق سازمان نظارت بر تاکسيراني شهر تهران در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، گفت: خودروي روآ ‌‌ همان پيکان است با اين تفاوت که ۳۰۰ کيلوگرم بر وزنش افزوده شده و مصرف سوخت و استهلاک آن بيشتر شده است و هيچ فرقي با پيکان ندارد. اگر قرار بود پيکان در داخل سيستم بماند چه لزومي داشت که اين همه هزينه کنيم و ماشين‌هاي استاندارد را به چرخه حمل و نقل سبک شهري تهران وارد کنيم.

«حسين تيموري کرماني» تصريح کرد: پرايد با حجم موتور ۱۳۰۰ براي استفاده به عنوان تاکسي مناسب نيست و تنها براي جا به جايي ۴نفر ظرفيت دارد و به دليل سست‌ بودن بيش از حد فلزات کار شده در بدنه براي مسافران نا‌امن است بنابراين مسئولان بايد از ادامه ورود آن به ناوگان تاکسيراني جلوگيري کنند.

مدير عامل سابق سازمان نظارت بر تاکسيراني شهر تهران با اشاره به دلايل افزايش تعداد اين تاکسي‌ها گفت: در زماني که بنده مسئوليت سازمان تاکسيراني شهر تهران را به عهده داشتم رانندگان تمايلي براي دريافت اين دو خودرو و به ويژه خودروي پرايد به عنوان تاکسي نداشتند و در آن زمان تنها ۶ درصد رانندگان براي دريافت تاکسي پرايد تقاضا مي‌دادند اما پس از گذشت مدتي و به دليل مخارج بالاي تعميرات خودروي سمند، رانندگان به ناچار براي دريافت تاکسي‌هاي پرايد ثبت نام کردند.

«تيموري کرماني» با تاييد اين موضوع که رانندگان تاکسي توان خريد خودروي سمند و پژو را ندارند، اضافه کرد: در اين رابطه مي‌توان پيشنهاد داد که مسوولان وزارت کشور مبلغ وام ۵ ميليون توماني را به ۷ ميليون افزايش دهند تا رانندگان مشکلي براي تبديل به احسنت کردن خودروي خود نداشته باشند. چون تاکسي‌هاي کشور بايد مانند ساير کشورهاي پيشرفته از خصوصيت سالم بودن و نو بودن برخوردار باشند چرا که با حقوق مسافر ارتباطي مستقيم دارند.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 139004258