ضعف‌هاي موجود در گردشگري بر عملکرد راهنما تاثيرگذار است

«کتايون اعظمي» در گفت‌وگو با ميراث‌آريا (chtn)، با بيان اين مطلب تصريح کرد: راهنمايان تور به عنوان کارکنان صنف در تعامل مستقيم با گردشگران بوده و رابط اصلي ميان جامعه ميزبان و گردشگران به شمار مي‌روند.

او راهنمايان را از مهمترين عوامل موفقيت در يک تور عنوان کرد و گفت: يک راهنما زماني مي‌تواند نقش خود را به عنوان منبع دانش و سفير فرهنگي به خوبي اجرا کند که در محيطي امن و حمايت‌گر فعاليت داشته باشد.

اين راهنماي گردشگري با بيان اينکه لازم است تمامي شرايط براي موفقيت برگزاري يک تور گردشگري که به رهبري راهنما اجرا مي‌شود، فراهم باشد، اظهار کرد: تا زماني که ضعف‌هايي در حوزه گردشگري کشور ديده مي‌شود راهنما قادر به انجام وظايف خود به بهترين نحو و خلق خاطره‌اي خوب براي گردشگر نيست.

«اعظمي» افزود: راهنمايان در برگزاري يک تور با مشکلات متعددي مواجه هستند که از آن جمله مي‌توان به مشکلات شرايط و محيط‌هاي کاري و تعامل با گردشگران اشاره کرد.

او تصريح کرد: بسياري از سايت‌هاي گردشگري داراي ضعف‌هايي در حوزه خدمات‌رساني به گردشگران در بخش‌هاي مختلف همچون نحوه فروش بليت، اطلاع‌رساني، نظارت و حتي امکاناتي همچون خدمات رفاهي هستند که بر نحوه برگزاري تور توسط راهنما تاثير مي‌گذارد.

اين کارشناس گردشگري همچنين عدم برخورد مناسب مديران و کارکنان برخي سايت‌هاي گردشگري را با راهنمايان و گردشگران از ديگر مشکلات موجود در اين حوزه برشمرد.

او خاطرنشان کرد: اين ضعف‌ها در بخش‌هاي ديگر اين صنعت همچون شرکت‌هاي هواپيمايي و خدمات هتلداري نيز مشاهده مي‌شود که تمامي آنها وظايف راهنما را در جلب رضايت گردشگر بيشتر مي‌کند.
/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390050411