«اميد عزيزي»، بر ضرروت ارتقاي سطح خدمات در تاسيسات گردشگري تاکيد کرد و گفت: مهمترين موضوعي که در ستاد تسهيلات سفرهاي استان گيلان پيگيري ميشود، جلب رضايتمندي کامل و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به گردشگران است که با اقداماتي که از پيش انديشيده شده، بر تمامي فعاليت تاسيسات گردشگري نظارت مستمر ميشود.
او آموزش و نظارت را مهمترين ابزار کارآمد در کيفيکردن خدمات دانست و خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانبندي شده نظارتها، در چهار ماهه نخست سال 90 بيش از يک هزار و 820 مورد بازديد از تاسيسات گردشگري به عمل آمده است که در مقايسه با سال گذشته رشدي بالغ بر31/31 درصدي را نشان ميدهد.
اين مقام مسوول در ادارهکل ميراثفرهنگي استان گيلان با بيان اينکه همزمان با اوج سفرهاي تابستاني در استان گيلان نظارت بر تاسيسات گردشگري استان افزايش يافته است، ادامه داد: البته اين نظارتها همزمان با آغاز سفرهاي تابستاني در تيرماه سالجاري بيش از 250 مورد بوده است که منجر به 35 مورد تذکر و 78 اخطار به برخي واحدها شد.
او با تاکيد بر سياست محوري دولت در پيگيري قانون هدفمندکردن يارانهها اظهار داشت: با اجراي اين قانون واحدهاي گردشگري کاملا همسو با سياستهاي دولت در اين زمينه حرکت کردهاند، چنانکه از آخرين ابلاغ نرخنامه به واحدهاي اقامتي در سال 88 هيچگونه افزايشي در نرخها صورت نگرفته و با هدف ايجاد انگيزه سفر در گردشگران، نرخنامهها ثابت مانده است.
«عزيزي» در زمينه آموزش گفت: تاسيسات گردشگري بيش از آنکه نياز به برخورد قهري و رفتارهاي تحکمي براي ارتقاي خدمات داشته باشند، نياز به آموزش نيروي انساني شاغل دارند، به همين منظور در سالهاي اخير گامهاي موثري در اين زمينه برداشته شده است چنانکه در چهار ماهه نخست سال جاري با پيشبيني پنج مرحله آموزش تعداد 292 نفر تحت آموزش تخصصي گردشگري قرار گرفتند که در مقايسه با سال گذشته رشد بالغ بر 150 درصد را در برداشته است.
/117
انتهای پیام/