او همچنين يکي از مهمترين راهکارهاي مبارزه با آلودگي هوا را تحقق مديريت شهري منسجم دانست که ميتواند کمک موثري در بهبود وضعيت هواي شهر تهران باشد.
به گفته «شکيب»، مديريت واحد شهري ميتواند طي يک برنامهريزي منسجم مشکلات را به حداقل برساند اما متأسفانه تحقق مديريت واحد شهري با مشکلات بسياري مواجه است.
او با اشاره به نقش کمرنگ شوراي شهر در مديريت فعلي، گفت: در مديريت نامنسجم فعلي، شورا تنها ميتواند از دستگاههاي ذيربط بخواهد که به رعايت استانداردها بپردازند اما برخي مسائل قديمي وجود دارد که مربوط به يکسال و 2 سال قبل نيست و تنها با همکاري مجموعهاي از دستگاهها و نه يک نهاد حل ميشود.
«شکيب» همچنين با اعلام اينکه مشکل آلودگي هواي تهران قرار بود براساس يک طرح 10ساله که اتفاقا امسال سال آخرش نيز هست بهطور کامل برطرف شود،گفت: اين طرح به اجرا در نيامد و کار بهجايي رسيد که با کوتاهيهاي صورتگرفته، وضع امروز هواي تهران از 10سال پيش بدتر شده است.
اين عضو شوراي شهر به طرح پلاک به پلاک و طرح تعيين سن خودرو و خروج خودروهاي فرسوده به عنوان راهکارهايي ناموفق براي کاهش آلودگي هواي تهران در طول دهه گذشته اشاره کرد و گفت: قرار بود کساني که عمر خودرو آنها از 5 سال ميگذرد بيمه و ماليات آنها بهصورت تصاعدي افزايش يابد تا براي کسي استفاده از خودروي آلايندهاي که مصرف سوختش بالا باشد، از لحاظ اقتصادي به صرفه نباشد.
رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران اضافهکرد : قرار بود در شمارهکردن خودروها در شهرهاي بزرگي مثل تهران دقت کنند تا ورودي خودروها با خروجي آنها يکسان شود، قرار بود محيطزيست مشخص کند که چقدر خودرو مجاز است در شهر تردد کند اما طرحهايي از اين دست متاسفانه اکثرا فراموش شده يا کنار گذاشته ميشود و همين تصميمات مديريتي اشتباه باعثشده تا معضل آلودگي هواي تهران هميشگي شود.
/118
انتهای پیام/