« فاطمه محسني» با بيان اين که پروژه حفاظت و مرمت بر روي اين اثر دو بخش را شامل ميشود، توضيح داد: بخش اول شامل مطالعات هنري، آزمايشگاهي، دستگاهي، ساختاري، ميکروسکوپي و ماکروسکوپي لايههاي تشکيل دهنده اعم از الياف تکيهگاه و رنگها و بخش دوم شامل انجام عمليات حفاظت و مرمت است که در حال حاضر مطالعات و بخشي از عمليات حفاظت و مرمت بر روي اين اثر انجام شده است.
«محسني» گفت: همچنين لحاظ برخي روشهاي حفاظت پيشگيرانه براي نگهداري و نمايش اثر از جمله موارد پيشبيني شده در اين پروژه است.
او درباره اين هنرمند افزود: خوان ميرو نقاش، مجسمه ساز و سفالگر اسپانيايي در سال ۱۸۹۳ در بارسلون به دنيا آمد.او نقاشى را از سال ۱۹۱۲ آغاز کرد. در اوايل تحت تاثير «فوويسم» بود. در پاريس با پيکاسو آشنا شد و مورد حمايت و تشويق او قرار گرفت. از سال بعد همه زمستانها را در پاريس ميگذراند و تابستانها به دهکده «مونترا» بازمى گشت. در اثر اين رفت و آمدها ميان دهکده پدرى و پاريس، با ماکس ژاکوب و «پى ير رودى» آشنا شد و به مجامع دادائيستها راه يافت.
مسوول واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران افزود: «ميرو» در سال ۱۹۲۳ به جمع سوررئاليستها پيوست.در واقع آنها بودند که سرچشمههاي خيال و رؤيا را بر «خوان» آشکار کردند.ملاقات با «آندره برتون» در سال ۱۹۲۴ نقطه عطفى در زندگى او شد. از سال ۱۹۴۴ به بعد نقاشى در ابعاد بزرگتر را شروع کرد و تبديل به نقاش نام آشنايى شد که سفارشهاي بسيار مهمى به او داده ميشد.
به گفته اين مقام «ميرو» هنرمندى است که با حداقل عناصر حداکثر تأثير را بر بيننده ميگذارد.
/122
انتهای پیام/