او ادامه داد: به دلايل مختلفي چون کمبودهايي که در بخش آموزش وجود دارد، کشورهاي مختلفي چون کلمبيا و مکزيک در سالهاي اخير بازارهاي جهاني را به دست گرفتهاند.
مدير گروه فرش دانشگاه باهنر کرمان اضافه کرد: وقت آن رسيده که به فکر تحول در آموزشهاي صنايعدستي باشيم و شيوههاي نوين را در اين بخش آزمايش کنيم.
«يزدان پناه» از کمبود تکنولوژيهاي به روز آموزشي به عنوان يکي از مهمترين ضعفهاي آموزش صنايعدستي و هنرهاي سنتي ياد کرد و اظهار داشت: بايد بپذيريم که آموزش مجازي مقولهاي فراموش شده در اين عرصه است.
دبير علمي همايش ملي روشهاي نوين آموزش در صنايعدستي بيان داشت: تحقيقات نشان ميدهد تنها سرمايهگذاري در آموزش استاد شاگردي نميتواند راهگشا باشد بلکه آموزشهاي دانشگاهي نيز از اهميت بسزايي برخودارند.
او با بيان اينکه آموزش به شيوه استاد شاگردي اغلب موجب تربيت نيروي متخصص نميشود، گفت: اين در حالي است که آموزشهاي صنايعدستي خالي از خلاقيت و نوآوريهاي خاص است.
مدير گروه فرش دانشگاه باهنر کرمان با تأکيد بر اهميت حفظ رشتههاي وابسته به يک هنرمند، افزود: اين هنرمندان به مثابه گنجينههايي هستند که بايد دانش آنها در قالب کتاب، فيلم و انواع مستندسازيها حفظ شود.
«يزدان پناه» در ادامه اظهار داشت: در بخش آموزش دانشگاهي صنايعدستي نيز با مشکلاتي روبرو هستيم که براي رفع آنها به صبر و حوصله فارغالتحصيلان، تواضع براي آموختن و تطابق آموختهها با نيازهاي روز جامعه نياز داريم.
111/
انتهای پیام/