«محمد علي مشکيان»، با تاکيد بر اين نکته که گردشگري، صادرات نامرئي کشور است، گفت: اجزاي صنعت گردشگري، کالا و خدماتي هستند که در دنياي پيشرفته امروز، بدون داشتن نام تجاري و برند مشخص، امکان رقابت با ديگر کشورها را نخواهد داشت.
دبير شوراي راهبردي رسانههاي ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري همچنين به نقش استراتژيک رسانهها در برندسازي گردشگري اشاره کرد و اظهار داشت: عليرغم تلاش بسياري از موسسات و سازمانهاي گردشگري و حتي بسياري از کشورها در کسب سهم بيشتري از بازار توريسم جهاني با استفاده از روشهايي چون شرکت در نمايشگاههاي گردشگري، چاپ پوستر و بروشور و روشهاي تبليغاتي ديگر، بايد به ياد داشت که اين تلاشها اگر خارج از چارچوب کمپينهاي برندسازي و بدون تعريف نقش اصلي براي رسانهها باشد، موثر واقع نخواهد شد.
مشکيان تصريح کرد: با توجه به هدف سازمان جهاني گردشگري در سال 2020 مبني بر گردش مالي 6/1 تريليون دلاري اين صنعت، به نظر ميرسد براي ارتقاي صنعت گردشگري ايران، نخستين اقدام ضروري طراحي برند گردشگري کشور در کنار آسيبشناسي اين صنعت و تدوين کمپين هدفمند تبليغاتي براي ارتقاي جايگاه گردشگري کشور و جذب گردشگران بيشتر براي ديدار از ايران باشد.
مشکيان بر ضرورت تطابق برند ملي گردشگري با سند چشمانداز 20ساله کشور تاکيد کرد و گفت: براي ماندگاري هرچه بيشتر برند گردشگري ايران بايد به همه سندهاي فرادستي و سند چشمانداز توجه کافي شود.
او از برگزاري نشستهاي فني و تخصصي در اين سمينار براي بررسي چگونگي تهيه برند گردشگري خبر داد و اظهار داشت: بدون شک مطالعات و برآيند برند ملي گردشگري ايران بايد برآيندي از واقعيتهاي امروز ايران، ميراثفرهنگي، تاريخي، طبيعي و جذابيتهاي گردشگري آن باشد.
/104
انتهای پیام/