گردشگري ايران با برندسازي، جهاني مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، دبير کميته اطلاع‌رساني سمينار و جشنواره برند در صنعت گردشگري با بيان اين مطلب اعلام کرد: جشنواره و سمينار برند در صنعت گردشگري ايران که توسط سازمان جهاني جهانگردي (unwto) تاييد شده و در تقويم رويدادهاي بين‌المللي اين سازمان نيز قرار گرفته است، با هدف ارائه راهبردها و راهکارهاي ساخت برند در صنعت گردشگري و معرفي برندهاي مطرح گردشگري کشور توسط هفته‌نامه تعطيلات نو و دبيرخانه دائمي جشنواره، با حمايت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و حضور علمي دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشکده گردشگري و هتلداري بارسلون ( CETT )، دانشگاه آسيا و اقيانوسيه ژاپن (APU )، دانشگاه UIB اسپانيا و انجمن‌هاي علمي، تخصصي و صنفي، دوم و سوم آذرماه در سالن همايش‌هاي بين‌المللي کشور برگزار مي‌شود.

«محمد علي مشکيان»، با تاکيد بر اين نکته که گردشگري، صادرات نامرئي کشور است، گفت: اجزاي صنعت گردشگري، کالا و خدماتي هستند که در دنياي پيشرفته‌ امروز، بدون داشتن نام تجاري و برند مشخص، امکان رقابت با ديگر کشورها را نخواهد داشت.

دبير شوراي راهبردي رسانه‌هاي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همچنين به نقش استراتژيک رسانه‌ها در برندسازي گردشگري اشاره کرد و اظهار داشت: علي‌رغم تلاش بسياري از موسسات و سازمان‌هاي گردشگري و حتي بسياري از کشورها در کسب سهم بيشتري از بازار توريسم جهاني با استفاده از روش‌هايي چون شرکت در نمايشگاه‌هاي گردشگري، چاپ پوستر و بروشور و روش‌هاي تبليغاتي ديگر، بايد به ياد داشت که اين تلاش‌ها اگر خارج از چارچوب کمپين‌هاي برندسازي و بدون تعريف نقش اصلي براي رسانه‌ها باشد، موثر واقع نخواهد شد.

مشکيان تصريح کرد: با توجه به هدف سازمان جهاني گردشگري در سال 2020 مبني بر گردش مالي 6/1 تريليون دلاري اين صنعت، به نظر مي‌رسد براي ارتقاي صنعت گردشگري ايران، نخستين اقدام ضروري طراحي برند گردشگري کشور در کنار آسيب‌شناسي اين صنعت و تدوين کمپين هدفمند تبليغاتي براي ارتقاي جايگاه گردشگري کشور و جذب گردشگران بيشتر براي ديدار از ايران باشد.

مشکيان بر ضرورت تطابق برند ملي گردشگري با سند چشم‌انداز 20ساله‌ کشور تاکيد کرد و گفت: براي ماندگاري هرچه بيشتر برند گردشگري ايران بايد به همه سند‌هاي فرادستي و سند چشم‌انداز توجه کافي شود.

او از برگزاري نشست‌هاي فني و تخصصي در اين سمينار براي بررسي چگونگي تهيه‌ برند گردشگري خبر داد و اظهار داشت: بدون شک مطالعات و برآيند برند ملي گردشگري ايران بايد برآيندي از واقعيت‌هاي امروز ايران، ميراث‌فرهنگي، تاريخي، طبيعي و جذابيت‌هاي گردشگري آن باشد.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1390082829