تبليغات دقيق رمز موفقيت برند است

به گزارش ميراث‌آريا(CHTN)، «محمد نجفي» در حاشيه سمينار و جشنواره برند در گردشگري گفت: متاسفانه تاکنون بررسي‌هاي اساسي در رابطه با مشکلات برند انجام نشده است در حالي که برند‌سازي نياز به ساختاري استاندارد دارد.

وي ضعف پايه‌اي را از مشکلات اساسي در کشور خواند و اظهار داشت: يکي از مشکلات پايه و زيرساختي کشور ما در ايجاد برند عدم وجود قوانين تخصصي حوزه گردشگري است.

نجفي با ذکر نمونه‌اي ادامه داد: در کشور ما ارزيابي و درجه‌بندي هتل‌ها يک قالب کلي داشته و تمام واحدهاي اقامتي گردشگري در همان قالب بررسي مي‌شوند، در صورتي که واحدهاي اقامتي تله‌کابين رامسر که در نوع خود منحصر به فرد بوده و جزء نخستين واحدهاي اقامتي جنگلي در ارتفاعات به شمار مي‌روند در اين قالب نمي‌گنجند و ارزيابي آن‌ها در کنار واحدهاي اقامتي متداول در ساير موارد، صحيح نيست.

اين کارشناس ارشد گردشگري، تدوين قوانيني مطابق استانداردهاي روز جهاني را در ايجاد يک برند ايراني مهم خواند و بيان کرد: زماني يک نام ايراني تبديل به برند جهاني مي‌شود که قوانين کشور ما نيز به خصوص در حوزه گردشگري مطابق استانداردهاي روز جهان تدوين شود.

وي فرهنگ سفر و گردشگري داخلي را نيز از ملزومات اين حوزه عنوان کرد و گفت: همان‌طور که در حال حاضر صدا و سيما به عنوان رسانه ملي و با استفاده از ترفند‌هاي مختلف رسانه‌اي از جمله انيميشن در حال شکل‌دهي به فرهنگ رانندگي مردم است، فرهنگ سفر و گردشگري داخلي نيز بايد در رسانه ملي به مردم آموزش داده شود.

نجفي همچنين تبليغات نادرست و غلط را موجب ضرر و زيان براي کشور و مجموعه‌هاي گردشگري دانست و گفت: اگر چه تبليغات گردشگري جايگاه ويژه‌اي دارد ولي تبليغات بايد دقيق و متناسب با خدمات‌مان صورت گيرد چرا که هزينه تبليغ نادرست به مراتب سنگين‌تر از سود آن است.

به گزارش ميراث‌آريا، وي در رابطه با خدمات جديد تله‌کابين رامسر نيز اظهار داشت: تله‌کابين رامسر براي نخستين مرتبه در سال‌ جاري تخفيفاتي را در اختيار دانشجويان قرار داده است و دانشجويان با ارائه کارت مي‌توانند تا 18 آذرماه از 40 درصد تخفيف دانشجويي براي استفاده از خط تله‌کابين، شهربازي و هتل و 30 درصد تخفيف براي استفاده از رستوران اين مجموعه بهره‌ ببرند.

به گفته معاون گردشگري تله‌کابين رامسر در نيمه نخست سال 91 شهربازي اين مجموعه که در نوع خود بي‌نظير و بسيار مدرن است، گشايش مي‌يابد.

يادآور مي‌شود، سمينار و همايش برند در گردشگري که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و عصر امروز به کار خود پايان مي‌دهد.
/120

انتهای پیام/

کد خبر 1390090315