ورود به عرصه برند زمينه‌ساز کاهش آسيب‌پذيري اقتصادي مي‌شود

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «محمدرضا رشيدکردستاني» صبح امروز با حضور در نخستين کارگاه آموزشي مديريت برند در صنايع‌دستي با بيان اين مطلب افزود: اگر زنجيره و چرخه صنايع‌دستي را شامل توليد، توزيع و فروش بدانيم، جايگاه برند را در حلقه مياني بايد متصور شويم.

وي با اشاره به اين که برند يک قرينه ذهني براي مخاطب ايجاد مي‌کند، اظهار داشت: اين قرينه ذهني به مخاطب يادآوري مي‌کند که محصولي که انتخاب کرده از لحاظ کيفيت، ماندگاري و زيبايي کافي برخوردار است.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي اضافه کرد:‌ اهميت برندينگ در بازاريابي و فروش توليدات و محصولات مختلف اين موضوع را به يکي از دغدغه‌هاي اصلي حوزه صنايع‌دستي ايران تبديل کرده است.

کردستاني افزود: با ورود به عرصه برند صنايع‌دستي با کسب بازارهاي بزرگ جهاني امکان حفظ و ترويج فرهنگ اصيل و ايراني و کاهش آسيب‌‌پذيري‌هاي اقتصادي فراهم مي‌شود.

اين مقام مسوول با بيان اين که بايد بپذيريم دانش اقتصادي فعالان صنايع‌‌دستي کشور ضعيف است، گفت: بازرگانان و تجار صنايع‌دستي با جنبه‌هاي فني صادرات محصولات آشنايي کمي دارند.

وي وظيفه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور در مقوله برند را هدايت و برگزاري دوره‌هاي آموزشي ترويجي عنوان و اضافه کرد: هم‌اکنون با برگزاري دوره‌هاي آموزشي در حوزه مهر اصالت، بسته‌بندي و برند قدم در مسير ترويج و فرهنگ‌سازي گذاشته‌ايم.

به گزارش ميراث آريا، کردستاني تاکيد کرد: همچنين توانمندسازي نهادهاي آموزشي بخش خصوصي و تدوين استانداردهاي آموزشي نيز توسط اين سازمان جدي گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي کشور در پايان از تمامي هنرمندان،‌ پيشکسوتان و صاحب‌نظران به منظور ارائه نقطه نظرات، ديدگاه‌هاي مختلف و راهکارهاي کارآمد دعوت به عمل آورد.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390092924