اين مقام مسوول با اشاره به اين که مرمت اضطراري پل در سال 80 انجام پذيرفته است، اظهار داشت: طرح کلي مرمت اين پل تاريخي در سال 86 تهيه شده است.
وي گفت: عمليات آواربرداري از پايهها و چشمهها و جازني سنگهاي طاقچشمههاي اين بنا طي 3 سال گذشته انجام شده است.
معاون ميراث فرهنگي هرمزگان يادآور شد: اين پل تاريخي در اثر سيلاب در سال 71 نمايان و از آن پس تلاش براي احياي آن آغاز شد و طرح ياد شده با هدف جلوگيري از صدمه ديدن احتمالي پل در صورت انحراف جريان آب يا بروز سيلاب، تهيه خواهد شد.
نوروزي گفت: اين پل با ۲۳۳ دهانه و بيش از ۱۰۰۰ متر طول، طويلترين پل تاريخي ايران است که در حال حاضر 230متر از طول آن باقي مانده است.
به گزارش ميراث آريا، اين اثر از شاهکارهاي دوره صفوي محسوب ميشود و برخلاف ديگر پلهاي اين دوره که آجرياند با سنگهاي بيشکل ساخته شده و ميان دهانههاي اين پل، چشمه اتاقهايي وجود دارد که بر زيبايي اين سازه افزوده است.
/110
انتهای پیام/