هدف از برگزاري فستيوال خريد استانبول در سال 2012، افزايش حجم تجاري غيرمتمرکز (پراکنده) از 41درصد (با اعتباري بالغ بر 50 ميليون ليره ترکيه) در سال 2011 به 50درصد در سال 2012 و جذب بيشتر گردشگران به اين شهر تاريخي و پايتخت تجاري ترکيه است.
برنامههاي جانبي فرهنگي ـ تفريحي از جمله اجراي نمايشهاي خياباني، اجراي برنامههاي متنوع گروههاي هنري خارجي، اختصاص انواع تخفيف به گردشگران، قرعهکشي و ... در نقاط مختلف شهر در کنار برگزاري فستيوال خريد استانبول، به مدت 21 روز اين شهر را به کانون تفريح و خريد گردشگران تبديل خواهد کرد.
همچنين برگزاري اين فستيوال خريد که با هدف قراردادن شهر استانبول در جمع مراکز مهم خريد دنيا انجام ميگيرد، فرصت ويژهاي را در اختيار گردشگران خارجي قرار خواهد داد تا خارج از دوره معمول برگزاري حراجها با ويژگيهاي خاص به خريد بپردازند.
گردشگران خارجي ميتوانند از امتيازات خريد بدون ماليات بهرهمند شوند و ماليات بر خريد خود را از گيشههاي وجوه مالياتي که در برخي از نقاط شهر براي اين منظور داير شده است دريافت کنند.
فستيوال خريد در استانبول از 20 خرداد تا 9 تير (10 تا 29 ژوئن) در 100 مرکز خريد مدرن و در قسمتهاي مختلف شهر و مناطق تقسيم، نيشان تاشي، شيشلي، باکرکوي، فاتيح، بحريه و بغداد برگزار خواهد شد.
ب/120
انتهای پیام/