وي افزود: اين طرح به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به گردشگران در مراکز خدمات گردشگري و ايجاد وحدت رويه در جلوگيري از بروز رفتارهاي سليقهاي در زمينه درجهبندي تاسيسات گردشگري از سال 88 تدوين شد اما با وقفهاي کوتاهمدت در سال 89 با واگذاري اجراي اين طرح به بخش خصوصي و با مجوز از سازمان ميراث فرهنگي به اجرا درآمد.
کزازي با بيان اين که در مراحل نخست اجراي طرح، هتل استقلال به عنوان نخستين هتل در شهريور سال 89 مورد ارزيابي قرار گرفت، ادامه داد: از آن پس اين طرح در تمام استانهاي کشور اجرا شد.
مدير واحد ارزيابي طرح تطبيق استانداردهاي کيفيت خدمات تاسيسات گردشگري تصريح کرد: مدير هتل بايد مشکلات را اعلام و درخواست ارزيابي کند پس از آن گزارش کارشناسان طرح به ادارهکل ميراث فرهنگي استانها ارائه ميشود تا در کميسيون درجهبندي هتلها مورد بررسي قرار گيرد. هر تصميمي که در اين کميسيون گرفته شود به مجري طرح ابلاغ و بنابر همان ابلاغيه گواهينامه کيفيت خدمات گردشگري ارائه ميکنيم.
وي درباره اجبار در استانداردسازي کيفيت خدمات نيز گفت: اگر واحدهاي گردشگري در اين طرح شرکت نکنند پروانه هاي 3 ساله بهرهبرداري آنها تمديد نميشود.
کزازي آزادسازي نرخها با توجه به مقررات مربوطه، استفاده از مزاياي درج شماره ثبت و تصوير گواهينامه در پکيجهاي تبليغاتي را از جمله مزايايي بهرهمندي از گواهينامه دانست.
/117
انتهای پیام/