وي با اشاره به اينکه حضور مگاتورها، دفاتر مسافرتي و ديگر اصناف مرتبط با صنعت جهانگردي در کنار تشکيلات گردشگري رسمي کشورمان، تبليغات جهانگردي و فروش بسته هاي مسافرتي در بازارهاي هدف را افزايش خواهد داد، ابراز داشت: حضور بخشهاي مختلف صنعت گردشگردي ايران در نمايشگاههاي بينالمللي، لازمه بازاريابي، بازارسازي و بازارداري صنايع مرتبط با گردشگري بوده و کانون از تمام ظرفيتهاي خود براي توسعه تبليغات در بازارهاي بين المللي بهره خواهد گرفت.
«ابوالفتحي» با اعلام اينکه در نمايشگاه ماتاي مالزي، بيش از هزار غرفه بينالمللي از قارههاي مختلف جهان، حضور دارند، گفت: شرکتکنندگان کشورمان در غرفه ايران، صنايع دستي، سوغات، ميراث جهاني، جذابيتها و ظرفيتهاي گردشگري، سرمايه گذاري و خدمات جهانگردي را به نمايش گذاشته و اقلام تبليغاتي کشورمان را در ميان بازديدکنندگان و مذاکره کنندگان توزيع مي کنند.
مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران ابراز داشت: گشايش اين نمايشگاه با حضور وزير گردشگري مالزي و مسئولان ارشد غرفه هاي حاضر در ماتا، صورت گرفته و با توجه به اينکه مالزي در اولويت اول بازار هدف ايران قرار دارد، اميدواريم بيش از گذشته، شاهد توسعه ارتباطات بين المللي و مناسبات گردشگري ميان تهران و کوالالامپور باشيم.
وي در ادامه بازديد «داتوک سري انگ ين ين» وزير گردشگري مالزي از غرفه ايراني را مورد اشاره قرار داد و يادآور شد: وزير گردشگري مالزي در اين ديدار در کنار گفت وگو با دست اندرکاران غرفه ايران و هنرمندان کشورمان، تحت تاثير تاريخچه کهن و ظرافت هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي موجود در غرفه قرار گرفت.
اين مقام ارشد مالزي هم چنين خواهان توسعه روابط گردشگري بين ايران و مالزي شد و تاکيد کرد که ايران کشوري بزرگ و بي نظير بوده و مي تواند به يکي از مهمترين و بزرگترين مقاصد گردشگري در دنيا تبديل شود.
مدير عامل کانون هم چنين با اشاره به استقبال رسانه هاي گروهي مالزي از جمله روزنامه استار از حضور کشورمان در نمايشگاه ماتا اظهار داشت: با توجه به اشتراکات فرهنگي، تاريخي و مذهبي ميان کشورهاي مسلمان، اين کشورها بازار مناسبي براي توسعه جهانگردي بوده و کانون در کنار سازمان، برنامه ريزي مناسبي را جهت توسعه تورهاي ورودي انجام داده است.
«ابوالفتحي» هم چنين در خصوص حضور تاثيرگذار ايران در نمايشگاه هاي بين المللي جهانگردي نيز ابراز داشت: طبق هماهنگيهاي انجام شده با معاونت گردشگري کشور به عنوان نهاد سياستگذار در عرصه گردشگري، امسال در نمايشگاههاي بزرگي چون فيتور، لندن، برلين، جاتا، سنگاپور، مسکو و فنلاند حضور خواهيم داشت.
مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني گفت: با توجه به رشد روزافزون صنعت جهانگردي و تاثيرات اين صنعت در توسعه اقتصاد ملي و بين المللي، به منظور معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري، فروش بسته هاي مسافرتي، تبليغات جهانگردي و ارايه خدمات و دستاوردهاي مرتبط با اين صنعت، دوره جديد حضور کشورمان در نمايشگاههاي جهانگردي، با اهتمام کانون جهانگردي و اتومبيلراني نسبت به گذشته در ابعاد کمي و کيفي، متفاوت خواهد بود.
وي در پايان يادآور شد: با توجه به سياست هاي اعلامي جذب جهانگردان به کشورمان، از اين پس بخش هاي خصوصي شرکت کننده در نمايشگاههاي خارجي، بايد با برنامه ريزي حضور خود را به جذب جهانگردان تبديل کنند. چرا که هدف اصلي حضور در نمايشگاههاي جهاني، توسعه صنعت گردشگري و افزايش گردشگران ورودي است. کانون همانگونه که در برپايي نمايشگاه هاي بين المللي مصمم است، موفقيت برنامه کلان افزايش جذب جهانگردان را نيز از اولويت هاي خود، جهت تحليل حضور در نمايشگاه هاي آتي ميداند.
/120
انتهای پیام/