اين قانون يکم ژانويه به اجرا درآمد اما بيش از 12 کشور همچون روسيه، هند، چين و امريکا با اعتراض به اين اقدام آن را نقض آشکار قوانين بينالمللي دانستند.
اتحاديه اروپا اعلام کرد که اين قانون فقط براي کاهش آلودگيهاي کربني که موجب تغييرات آب وهوايي شده وضع شده است و به 27 کشور عضو کمک ميکند که تا سال 2020، 20 درصد از مصرف سوخت کربني خود را کاهش دهند.
اما برخلاف نظر کارشناسان اتحاديه اروپا، مسوولان خطوط هوايي معتقدند اين قانون تا 8 سال آينده هزينهاي 17 و نيم ميليون يورويي در بر خواهد داشت.
با وجود اين، اتحاديه اروپا هزينههاي اضافه شده را برنامهريزي شده دانست و افزايش قيمت بليت هواپيماها در مسافتهاي دور را بين 4 تا 24 يورو تخمين زد.
به گزارش ميراث آريا، هند و چين پيشگامان مخالفت با اين برنامه بودند به صورتي که از ماه آوريل با قيمتهاي جديد اتحاديه اروپا به مخالفت برخاستند.
الف/ب/109
انتهای پیام/