وي تصريح کرد: برند که ممکن است فقط يک يا چند واژه باشد، داراي بار ارزشي، مفهومي و مزيت رقابتي مهمي در عرصه جهاني است که براي جلب توجه و اعتماد مردم دنيا بهويژه سرمايهگذاران، رسانهها و حکومتهاي ديگر اهميت دارد.
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: برند گردشگري که در اکثر کشورهاي مقصد از آن به عنوان برند ملي ياد ميشود، معرف مزيت ويژه و رقابتي آن مقاصد و جامعه ميزبان است و تصويري مثبت، ماندگار، باثبات و برخوردار از کيفيت برتر را در ذهن مخاطب ايجاد ميکند.
رحيمپور با اشاره به بررسي برند گردشگري در 60 کشور مطرح گردشگري دنيا گفت: با توجه به اهميت برند در توسعه گردشگري کشورهاي مختلف، برند 60 کشور گردشگرپذير و رابطه آن با تصويرسازي ذهني براي گردشگران مورد بررسي قرار گرفت.
مديرگروه ميراث طبيعي کشور با اشاره به تحقيقي که در پژوهشکده گردشگري در زمينه برند صورت گرفته است، اظهار داشت: بر اساس اين تحقيق مشخص شد برندسازي يکي از مهمترين ابزارهاي بازاريابي مدرن به شمار ميآيد و پرداختن به اين موضوع نقش شايان توجهي در ارتقاي جايگاه ايران در بازار تجارت بينالمللي گردشگري و ايجاد تصويري مثبت و کارآمد از جمهوري اسلامي ايران نزد علاقهمندان سفر به کشورمان خواهد داشت.
معاون پژوهشکده گردشگري، برند را زاييده خلاقيت و داراي بالاترين ارزش دانست و افزود: برند در حقيقت نوعي مديريت رفتار مصرفکنندگان کالاها و خدمات است و از سوي بازاريابان حرفهاي شرکتها و موسساتي اداره ميشود که جهاني ميانديشند.
وي يکي از راهکارهاي وفاداري مشتريان به يک کالا را ايجاد ساختارهاي جديد، و رفتار مصرفکننده را وابسته به محصول دانست و گفت: برند نقش موثري در مديريت ارتباط با مشترى دارد و اجراى فرايند جذب، درک نياز و فعالسازى مشترى را سرعت ميبخشد.
عضو هيات علمي پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رسيدن به برند موفق را نيازمند نترسيدن از تغيير دانست و افزود: برند موفق نيازمند مديريت خلاق و نوآوري است. براي اجراي راهبرد «هر روز بهتر از روز قبل» بايد مديريت منابع انساني را بر اساس شايستهسالاري توام با مديريت ريسک و جسارت خطرپذيري براي کارکنان تعريف کرد.
اين مقام مسوول، گردشگري را مشهودترين روش شناخت برند يک ملت دانست و اظهار داشت: بسياري از کشورها که داراي محصول رقابتي درخورتوجهي در جهان نيستند، براي توسعه و رهايي از فقر مزمن به سوي صنعت گردشگري آمدهاند و تلاش دارند در بازار تجارت گردشگري خود را برندي کارآمد معرفي کنند.
الف/ب/120
انتهای پیام/