معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي کشور با اشاره به اهميت برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي گفت: از اهداف برگزاري اين نمايشگاه ها مي توان به گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصيل ايراني – اسلامي و جلوگيري از نفوذ فرهنگ بيگانه، تعامل بين هنرمندان در راستاي ارتقاي سطح کيفي توليدات، ايجاد رقابت پذيري مناسب بين هنرمندان صنايع دستي در خصوص قيمت، کيفيت، نحوه و ارائه محصولات، چيدمان اقلام (غرفه آرايي)، نحوه تعامل با بازديدکنندگان؛ ايجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاريابي اقلام گروه هاي خاص صنايع دستي، افزايش سرمايه گذاري در رشته هاي گوناگون صنايع دستي و ايجاد فرصت هاي شغلي اشاره کرد.
وي خاطرنشان کرد: راه اندازي نمايشگاه موقت در کشورهاي هدف از جمله الجزاير، ايتاليا، مصر، پرتغال، ژاپن، روسيه، ترکيه، اسپانيا و آلمان، راه اندازي فروشگاه در کشورهاي هدف نظير فرانسه، دانمارک، ترکيه، آلمان، قطر، برزيل، کانادا، چين، کره جنوبي، هلند و ژاپن، حضور در نمايشگاه هاي خارجي کشورهاي هدفي چون الجزاير، ايتاليا، مصر، پرتغال، ژاپن، روسيه، ترکيه، اسپانيا و آلمان از اولويت هاي سرمايه گذاري در حوزه بازرگاني به شمار مي رود.
رحمتي در بخش توليد به ايجاد خوشه هاي صنايع دستي و برخي از مزاياي توسعه خوشه اشاره کرد و گفت: خوشه ها مي توانند موتور محرکه اقتصاد ملي و منطقه اي به شمار روند؛ توسعه خوشه اي داراي بازدهي بيشتري نسبت به ساير راه هاي توسعه بنگاه هاي بخش خصوصي است.
اين مقام مسوول در معاونت صنايع دستي کشور با بيان اين که توسعه خوشه ها توان حضور در بازارهاي هدف را افزايش مي دهد، تصريح کرد: در خوشه هاي توسعه يافته، شبکه اطلاع رساني بسيار موثر و فعال است که سبب افزايش اثربخشي و کارايي در اموري از جمله توليد و ارائه محصولات و خدمات بنگاه هاي درون خوشه مي شود.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور يادآور شد: مقايسه حجم صادرات امسال نسبت به سال گذشته بيانگر اين مهم است که افزايش قيمت ارز در صنايع دستي تبديل به فرصت سرمايه گذاري شده است.
/117
انتهای پیام/