مصوبه هیات دولت مبنی بر تشکیل ستاد «هماهنگی خدمات سفر» 10 ارگان و دستگاه اجرایی را ملزم کرده تا نسبت به برنامه ریزی، سیاستگذاری، سازماندهی و نظارت خدمات سفر در کشور اقدام کنند.
علی باقر نعمتی زرگران، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با بیان این مطلب گفت:مصوبه هیات دولت مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر که در تاریخ هشتم بهمن ماه امسال (1392) به تصویب رسید، باعث شده تا فعالیت های این ستاد به ریاست معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جنبه قانونی پیدا کند و با جدیت دنبال شود.
او درباره تفاوت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با ستاد تسهیلات سفر که در دولت گذشته شکل گرفته بود نیز به چهار تفاوت اصلی اشاره کرد و توضیح داد:مهمترین تفاوت این دو ستاد این است که ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مصوبه هیات دولت را دارد و از نظر قانونی مستند است، تفاوت دیگر این است که ستاد خدمات سفر دایمی است و و تمام وظایف و تکالیفی که هیات وزیران برای آن برشمرده در طول سال نیز باید رعایت شود.
نعمتی زرگران در ادامه افزود:تفاوت دیگر این است که ستاد مرکزی که مستقر در تهران و به ریاست معاون گردشگری کشور است، ستاد هماهنگی است و بخش اجرایی آن در استان ها با ریاست استاندارها دنبال می شود.
 دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور برنامه ریزی و توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده، اطلاع رسانی و تبلیغات سفر، شناسایی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و تقویت بنیان های فرهنگی مانند تنوع فرهنگی، آداب، سنن ، رسوم و آیین ها از طریق اشاعه فرهنگ سفر را نیز از تفاوت های مهم ستاد هماهنگی خدمات سفر با ستاد تسهیلات سفر عنوان کرد.
در ستاد هماهنگی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما عضو هستند.همچنین در این ستاد اتحادیه ها و انجمن های صنفی و تخصصی گردشگری هم حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 139301032