به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسین بشر دوست تشدید بازرسی ها از دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در ماه های پایانی سال 92 و همچنین شناسایی و پلمپ دفاتر غیر مجاز را مهمترین عامل کاهش شکایات عنوان کرد و افزود: به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان تاکید کردیم تنها خدماتی که قادر به اجرای آن است را به مسافرین تعهد کنند و از تبلیغات غیر واقعی اجتناب کنند .ضمنا دفاتر مجری مستقیم تور موظف به حضور در محل فعالیت در ایام تعطیل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی برای مسافران اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزایش سطح آگاهی مسافران در خرید بسته های سفر از دفاتر دارای مجوز فعالیت از سازمان میرث فرهنگی را از دیگر عوامل کاهش شکایات دانست و گفت: در سنوات گذشته قسمت اعظمی از شکایات مربوط به موسسات غیر مجاز بود که خوشبختانه بیشتر این موسسات پیش از عید شناسایی و برای پلمپ به اداره امان ناجا معرفی شدند.
عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر استان تهران از همه مسافران خواست تا به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات سفر، پروانه فعالیت که باید در معرض دید مراجعان قرار داشته باشد را مشاهده کنند و حتما فرم قرارداد سفر را از متصدی مربوط درخواست و آن را تکمیل و یک نسخه از آن را اخذ کنند.
بشردوست گفت: خوشبختانه تا دومین روز از ایام نوروز تنها 11 پرونده در کمیسیون رسیدگی به شکایات استان مطرح شد که در مقایسه با سال گذشته در چنین روزی کاهش چشمگیری را نشان می دهد .
بازرسی نامحسوس از تاسیسات گردشگری استان خبر دیگری بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و اظهار کرد: کارشناسان ما در ایام تعطیلات در دو تیم بازرسی روزانه تاسیسات گردشگری استان را مورد بازدید قرار می دهند که تاکنون مورد خاصی از تیم های بازرسی به دبیریخانه مرکزی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گزارش نشده است.
وی در پایان گفت: همشهریان تهرانی برای انتقال هرگونه انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات سفر استان تهران با شماره 09669 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/