وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه گردشگری همواره یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی واحدهای خدماتی به بازار های مختلف و ایجاد تعامل بین بخش های مختلف صنعت گردشگری می باشد.
خسرو آبادی در ادامه تاکید کرد :پس از این، نمایشگاه هایی در استان تهران مجوز برگزاری خواهند داشت که حداقل 4 ماه پیش از زمان برگزاری ، درخواست آنها در کمیته نمایشگاه های استان مورد بررسی قرار گرفته باشد و تاییده ها و مستندات لازم را به کمیته نمایشگاه ها ارائه کرده باشند.
وی در ادامه افزود : قطعا\"یک نمایشگاه استانی نظیر بازار سفر فاصله بسیار زیادی با نمایشگاه های بزرگ بین المللی از جمله فیتور اسپانیا و آی تی بی برلین دارد . اما با برنامه ریزی و تعیین اهداف کاهش این فاصله دست نیافتنی نخواهد بود.
مدیر کل میراث فرهنگی تهران با تاکید بر آنکه : زمان و روز کلیه نمایشگاه ها و جشنواره ها یی که به عنوان برند هرساله در پایتخت برگزار می گردنند بایستی بر روی جدول نمایشگاهی استان ثابت و بدون تغییر باشند افزود : سال آینده تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری نمایشگاه بازار سفر تغییری را در زمان برگزاری نمایشگاه از سوی برگزار کنندگان ایجاد نخواهد کرد.
خسروآبادی با اظهار آنکه: تهرانگردی شبانه برای تابستان و ماه مبارک رمضان پایتخت نشینان قابل اجرا و برنامه ریزی است گفت: امسال در نظر داریم با همکاری شهرداری تهران در تابستان و ماه مبارک رمضان، شبهای پایتخت را برای گردشگران روششن نگه داریم و با سلایق مختلف و حفظ شاًن ماه رمضان مسیرهایی را برای شهروندان تعریف نماییم که قابلیت اجرا دارند.
خسروآبادی توسعه عرضه خدمات گردشگری را یک تکلیف حکومتی دانست و افزود بدون تکمیل و تجهیز زیرساخت ها توسط بخش دولتی ، نمی توان از بخش خصوصی انتظار جذب گردشگر ان بیشتری را داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی ایجاد پارکینگ تورهای تهرانگردی را یکی از نیازهای توسعه گردشگری پایتخت برشمرد و افزود ایجاد مکانی برای مبداء آغاز تورهای تهرانگردی می تواند امر نظارت و خدمات رسانی را به شهروندان افزایش دهد.
وی همچین از آمادگی میراث فرهنگی تهران برای برگزاری تور های تهرانگردی دانشجویی خبر داد و گفت دانشجویان و دانش آموزان مخاطبین تجمیع شده ای می باشند که می توان با انجام یک کار برنامه ریزی شده به راحتی این جامعه هدف گسترده را به گردشگری و تهرانگردی تشویق و ترغیب کرد.
وی ادامه داد نمایشگاه های حوزه گردشگری در صورتی به برند تبدیل خواهند شد که به قائده و دارای مشی برگزار شوند و مجریان برگزاری نمایشگاه هرگز برای کسب منافع مالی بیشتر رویه و مشی نمایشگاه سالانه خود را تغییر ندهند.
وی آمارگیری از میزان بازدیدکنندگان و انجام مخاطب سنجی از نمایشگاه تخصصی را نیازی برای برنامه ریزی و اجرای هرچه بهتر نمایشگاه های ادواری دانست و افزود قطعا انجام کار با کیفیت در ابعاد کوچکتر اثرات بیشتری نسبت به برگزای نمایشگاه ی گسترده بدون کیفیت دارد .
در پایان خسروآبادی با اهداء لوح یادبود از شرکت کنندگان در ششمین نمایشگاه بازار سفر ایران قدردانی نمود
انتهای پیام/