دکتر مصیب امیری گفت :طی مذاکرات صورت گرفته با موسسه آموزش عالی علمی کربردی میراث فرهنگی کشور به زودی این دانشگاه در6 رشته تحصیلی در سطح کاردانی و کارشناسی در شیراز راه اندازی و در رشته های مرمت بناهای تاریخی ، رشته های تخصصی آموزش صنایع دستی و رشته های تخصصی حوزه گردشگری دانشجو می پذیرد .
امیری مبحث آموزش را رکن اساسی و اصلی توسعه صنعت گردشگری ، رونق صنایع دستی و همچنین حفاظت از آثار و بناهای تاریخی ، فرهنگی دانست و گفت : با این رویکرد اعتقاد داریم چنانچه در بحث آموزش نیروهای انسانی با جدیت عمل کنیم راه های توسعه این 3 مقوله را می توانیم طی کنیم .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به توانمندی های استان در حوزه های گردشگری و صنایع دستی گفت : استان فارس قابلیت بی نظیری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و تربیت نیروی انسانی نه تنها نیازهای این 3 بخش را برطرف می سازد بلکه زمینه ساز فرهنگ عمومی برای ترویج این صنعت است .
در ادامه این گفتگو شهرود امیر انتخابی رئیس موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه ساختار این موسسه در سطح کشور از آذرماه سال جاری تغییر یافته گفت : موسسه آموزش عالی میراث فرهنگی با فراز و نشیب های بسیاربا ساختاری جدید از آذرماه امسال تحت نظر آموزش عالی کشور در عرصه آموزش فعالیت می کند و در استان هایی که قابلیت های مناسب در حوزه های گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی را دارد شعبی از این موسسه راه اندازی می شود .
امیر انتخابی هدف از راه اندازی این دانشگاه را رفع نیاز های علمی سازمان دانست و گفت : رویکرد این موسسه رویکرد مالی نیست بلکه بیشتر اهداف آموزشی و فرهنگی در راستای سیاست ها و وظایف 3 گانه سازمان میراث فرهنگی رادنبال می کند .
وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با رئیس و معاونین سازمان میراث فرهنگی کشور در جهت نیاز سنجی های آموزشی گفت : تا کنون 70 رشته درسی بر اساس نیاز سنجی های آموزشی و همچنین الگو برداری از کشورهای موفق در صنعت گردشگری شناسایی و در سر فصل های آموزشی قرار گرفته تا بر اساس ظرفیت و نیاز سنجی های هر استان در سر فصل آموزش دانشجویان رشته های دانشگاهی استان های مورد نظر قرار گیرد .
وی رشته های اقتصادی گردشگری ، دیپلماسی گردشگری ، حقوق ( با رویکرد میراث فرهنگی و گردشگری ) ، بازار یابی و تبلیغات ، هتلداری ، مهمانداری ومیزبانی ورشته های تخصصی صنایع دستی ومیراث فرهنگی را از سرفصل های تنظیم شده عنوان کرد و گفت : بر اساس نیاز ها و رویکردهای استان ها این سر فصل های آموزشی تعریف می شود .
وی همچنین به 73 رشته آموزشی به صورت دوره های پودمانی در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت : دانشگاه های زیادی در سطح کشور فعالیت دارند و در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری فارغ التحصیل دارند اما همچنان با مشکل اشتغال جوانان روبرو هستیم ، اما دراین موسسه بیشتر به مهارت آموزی جوانان و سوق دادن مستقیم آن ها به سمت بازار کار تاکید داریم نه مدرک گرایی صرف .
انتهای پیام/