به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در این جلسه خاطرنشان ساخت: باید به نماز توجه ویژه شود و به گونه ای با دستگاه های ذیربط هماهنگ شود تا نماز در کلیه واحدهای بین راهی، سکوهای اقامه نماز و ... برگزار شود.
همچنین این مقام مسئول بر نظافت شهر و کلیه واحدهای گردشگری تأکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه میراث فرهنگی متولی کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات است باید در اسرع وقت به مواردی که مردم از طریق شماره 09629 اعلام می کنند رسیدگی و از طریق کمیته پیگیری کند.
میرمحمدی استاندار یزد در این جلسه ضمن خیرمقدم به رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و تشکر از معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و مسئولین میراث فرهنگی به دلیل حفظ گنجینه گرانبهای بافت تاریخی و ارزشمند شهر یزد، اظهار داشت: با استفاده از تجارب گذشته به زودی شاهد حضور روزافزون گردشگران داخلی و خارجی در یزد باشیم و استان یزد را از یک شهری عبور به یک مقصد گردشگری برای مسافران نوروزی تبدیل کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاران بخش گردشگری در بافت تاریخی یزد فضاهای مناسب خوبی برای گردشگران ایجاد کرده اند از جمله احداث هتلها و رستورانهای سنتی که این موضوع سبب می شود تا مسافران بتوانند هویت و سبک زندگی گذشته را با حضور در این فضاها درک کنند.
سیدحسینی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری نیز در این جلسه ضمن تشکر از همه ادارات و دستگاه های عضو ستاد عنوان کرد: میراث فرهنگی باید با نظارت کامل بر واحدهای بین راهی از نظافت آنها در طول سال و به خصوص ایام نوروز اطمینان حاصل کند. همچنین و شهرداری بر نظافت سرویسهای بهداشتی داخل شهری و راه و شهرسازی بر جاده ها و علائم جاده ای نظارت کامل داشته باشند.
وی اضافه کرد: همه دستگاه ها از جمله فرمانداریها و حمل و نقل موظف هستند با نیروی انتظامی همکاری کنند تا انشاا... در نوروز 94 شاهد هیچگونه مشکلی برای هموطنانمان نباشیم و مسافران و گردشگران با خاطره ای خوش از شهر و دیار ما به شهر خود بازگردند.
شایان ذکر است: اعلام برنامه ها توسط روسای کمیته های ستاد، برگزاری مانور ستاد هماهنگی خدمات سفر با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها نیز از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
انتهای پیام/