به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور ناظرعالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد.
مکارم حسینی در این جلسه نوروز در گیلان را با شکوه دانست و اظهار کرد:عید نوروز در این استان به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی بی نظیر و نیز ارائه خدمات ارزشمند، بسیار متفاوت بوده است.
وی گفت: گیلان پتانسیل خوبی در ابعاد مختلف دارد و در صورت توجه به زیرساخت های توسعه ای، می تواند بزرگترین قطب گردشگری کشور شود.
مکارم حسینی توجه به امر گردشگری را یک ضرورت خواند و افزود: با گسترده نمودن ابعاد مختلف این صنعت ، شاهد توزیع درآمد مناسب به ساکنین منطقه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه گردشگری در برنامه ششم توسعه یکی از اولویت هاست،تصریح کرد: با محقق شدن این امر خواهیم توانست با تحریم ها و نیز مشکلات مالی مبارزه نمود.
این مسئول خواستار اتخاذ تدابیری در راستای افزایش جذب سرمایه گذار شد و گفت: ورود بخش خصوصی موجب عمران و آبادانی استان گیلان می شود.
همچنین رضاعلیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ارائه گزارش عملکرد از اقدامات صورت گرفته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، آمادگی کامل گیلان برای میزبانی ممتاز از گردشگران را یادآور شد.
وی به جلسات مکرر برای تدوین و پیگیری خدمات نوروزی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های عضو ستاد از آمادگی کامل برای خدماتدهی در نوروز برخوردار می باشند.
علیزاده با بیان اینکه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر از اسفندماه در تمامی شهرستان ها برگزار گردید، اذعان داشت:اقلام فرهنگی در نوروز امسال با محتوایی بهتر و کیفیتی بی نظیر تهیه و توزیع شده است.
این مسئول افزود:انضباط مالی و اطلاع رسانی دقیق در تمامی مراحل کار از جمله تاکیداتی بود که تا این لحظه به درستی صورت پذیرفت.
وی به برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی با حضور راهنمایان گردشگری در غرفه ها اشاره نمود و تصریح کرد: تلفن های گویا نیز برای اطلاع رسانی جاده ای به مسافران فعال گردید.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران،رانندگان تاکسی،راهنمایان گردشگری و نیز کارکنان ادارات مختلف عضو ستاد را از دیگر برنامه هایی دانست که بمنظور ارائه خدمات برتر به گردشگران و رفتار صحیح با آنان صورت گرفت.
یونس رنجکش رییس گروه بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بخاطر خدمت رسانی بی بدیل در تمامی ایام سال به ویژه در نوروز امسال اظهار داشت: میزان ورود گردشگر به استان نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش یافته و این امر مسئولیت این اداره کل در بخش افزایش خدمات را سنگین تر می نماید.
وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که برای رفاه حال مسافران نوروزی صورت گرفته در واقع گامی در راستای حفظ صیانت از حقوق شهروندی بوده و این امر بسیار پسندیده است.
\n
انتهای پیام/