احیاء توس از ماموریت‌های اصلی اداره کل خراسان رضوی است

احیاء و بازسازی شهر توس از ماموریت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، جلسه هم اندیشی دستگاه های اجرایی بزرگداشت روز ملی حکیم ابو القاسم فردوسی در محل آرامگاه فردوسی برگزار شد.

 حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی مراسم روز ملی بزرگداشت فردوسی گفت : احیاء و بازسازی شهر توس از ماموریت های اصلی این اداره کل است و  این اداره کل از سرمایه گذاران بخش خصوصی که آماده سرمایه گذاری در شهر توس باشند ،به صورت سایت موزه تاریخی  شامل ( بنای تاریخی هارونیه ،ارگ ، حصار قدیم شهر توس ، آرامگاه فردوسی  و موزه توس ) برای  بازی برد - برد موافق است.

زارع  صفت در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از ماموریت های اصلی این اداره کل توسعه گردشگری خارجی به ویژه جذب گردشگران مسلمان علوی تبار و بکتاش حوزه بالکان درمشهد است .

وی ایجاد کمیته ی اجرایی شهر توس با عضویت شهرداری منطقه ، بخشدار و دهیاران شد و ابراز امیدواری کرد که به زودی با تشکیل جلسهی ستاد احیای شهر توس ماموریت های سازمان در این منطقه با جدیت بیشتری دنبال شود .

زارع صفت آرامگاه فردوسی  شهر تاریخی توس را مکانی دانست که بعد از حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد پذیرای بیشترین زائر و گردشگر است و این مجموعه منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی بیشاز این می تواند توریست و گردشگر را به خود جذب کند.

                                                                                                                                                                                                                                                

گلستانی فر  فرماندار شهرستان مشهد پیشنهاد ایجاد کمیته ی مشترک دستگاه های اجرایی مرتبط با شهر توس را خواستار شد که ذیل شورای احیاء توس فعالیت کند و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای شهر توس تدوین گردد.

ایشان ابراز امیدواری کردکه به مرور زمان مشکلات این شهر تاریخی مرتفع گردد و الحاق توس به شهر مشهد را مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه آقای سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی رجب زاده شهردار منطقه 12 و سایر مسئولین دستگاهای مرتبط شرکت کننده  چالش های این منطقه را مطرح ومورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1394022216