توسعه صادرات صنایع دستی راهی برای گسترش این هنر صنعت است

 در راستای کمک به توسعه صنایع دستی و ترویج مصرف آن در کشور باید فرهنگ آین امر در میان مردم رواج یابد تا تولید کننده با وجود هزینه تولید به خلق صنایع دستی ترغیب شود.
به گزارش میراث آریا(chtn)؛ سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی گفت: این به اصطلاح کمکی که دولت در ارتباط با بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری انجام می دهد و اینکه این نمایشگاه هرسال برگزار می شود چند جنبه دارد، اینکه هنرمندان هر سال می آیند و محصولات خود را به نمایش می گذارند و فروش نیز دارند.
وی در زمینه بهره برداری از نمایشگاه به منظور کسب طرف تجاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان گفت: با شرکت در این نمایشگاه تولیدکنندگان طرف های تجاری مناسب برای خود پیدا می کنند تا سفارش بگیرند که باید زمینه این موضوع در کشور بیش از پیش فراهم شود.
جلودارزاده با اشاره بر هزینه بر بودن تولید صنایع دستی گفت: تولید صنایع دستی هزینه بر است و هزینه ای که دارد به خاطر انرژی و وقتی است که هنرمند باید برای انجام آن کار صرف کندکه بالاخره گران تمام می شود.
وی تاکید کرد: باید فکری شود تا صنایع دستی به صورت یک کالای لوکس در داخل و خارج به فروش برسد.برخی مراکز ازجمله برخی خیریه ها در این زمینه می توانند کمک کننده باشند، به عنوان نمونه مراکز خیریه ای وجود دارند که کالای صنایع دستی را که در کرمان تولید می شود در امریکا به فروش می رساند، همچنین صادرات صنایع دستی برای تولید بهتر و با کیفیت تر ایجاد انگیزه می کند.
وی در پایان تاکید کرد: با مصرفی شدن و مردمی شدن صنایع دستی و نیز افزایش صادرات آن می توان به ترویج مصرف و توسعه تولید با کیفیت تر آن کمک کرد.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394032541