مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز با اشاره به اهميت خدمت رساني به زائران امام رضا(ع)، گفت: هدف اين ستاد بايد ارائه خدمات به زائران و گردشگران به صورت شايسته باشد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسين زارع صفت در اين نشست كه تمامي روئساي كميته هاي اين ستاد و جمعي از مسئولان و مديران استان نيز حضور داشتند، افزود: در حقيقت اين ستاد ماموريت ايجاد آمادگي و ارائه خدمات مطلوب به مسافرين در تمام طول سال را دارد و بايستي نيازهاي قبل از سفر زائران اعم از تهيه بليط و ... به گردشگران اطلاع رساني شود و سپس در طول سفر و نهايتا پس از سفراين ستاد به ارائه خدمات به زائران بپردازد كه نتيجه آن نيز كه رضايتمندي زائران است را دنبال كند.
وي با بيان اينكه رعايت ملاحظات ديني در طول سفر به مشهد مقدس از اهميت بالايي برخوردار است افزود: در اين ميان مسئوليت پذيري و پاسخگويي مسئولان ستاد به عنوان يك رويكرد مهم حائز اهميت است.
وي افزود: براي خدمات هرچه بهتر به زائران، دستگاه ها بايد اقدامات شان را فرا دستگاهي تعريف كنند ضمن اينكه اطلاع رساني مناسب براي مجاوران و نيز دست اندركاران رسيدگي به امور زائران براي رسيدن به يك باور مشترك بسيار مهم است.
وي با بيان اينكه رضايتمندي و ماندگاري زائر و گردشگري نيز از اهميت بسيار بالايي برخوردار است اضافه كرد: در مشهد ظرفيت هاي متفاوتي وجود دارد و اولين ظرفيت در اين حوزه تعداد بسيار زياد زائران در اين شهر است.
وي گفت: بر همين اساس خدمات جانبي همانند حمل و نقل، اورژانس، نانوايي و ... كه مورد نياز زائران و گردشگران است به ويژه در ماه مبارك رمضان بايد مد نظر قرار گيرد.
زارع صفت در ادامه صبحت هاي خود افزود: در مشهد نيازمند نظارت هرچه بيشتر هستيم و نظارت بر اسكان مسافران در خانه مسافرها و نيز نظارت بر زواركش ها اهميت دوچنداني مي يابد.
وي هم چنين با اشاره به نقش همكاري رسانه ها در ارائه خدمات شايسته به زائران و گردشگران خاطر نشان كرد: فعاليت رسانه ها بايد به گونه اي باشد كه خدمت رساني به زائران و گردشگرن خصوصا گردشگران خارجي مورد توجه قرار گيرد و در اين ميان رسانه ها مي توانند با تهيه مطالب ارزشمند و انتخاب تيترهاي مناسب به ارائه خدمات رساني به زائران و گردشگران كمك كنند.
انتهای پیام/