به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده افزود: استان ایلام دارای جاذبه های منحصربفردی برای جلب گردشگران است اما متاسفانه بدلیل نبود تبلیغات مناسب آنطور که باید، معرفی نشده است.
وی ادامه داد: دو میلیارد ریال اعتبار برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اختصاص یافته است که به هیچ وجه کافی نیست و باید برای انجام فعالیت های مختلفی از جمله تبلیغات ایام نوروز و اربعین، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها و شرکت در جشنواره ها و همایش ها هزینه شود.
وی اظهار کرد: به همین دلیل باید بخش خصوصی و آژانس های خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه معرفی و تبلیغات استان مشارکت کنند زیرا میراث فرهنگی به تنهایی توان و منابع مالی لازم را در اختیار ندارد ضمن اینکه انتفاع جلب گردشگران و توسعه و رونق گردشگری در استان شامل حال بخش خصوصی و فعالان این عرصه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در زمینه تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری استان باید از چاپ کتابچه و بروشور فاصله گرفته و به سمت ابزارهای مجازی و برنامه های تلویزیونی حرکت کنیم.
شنبه زاده افزود: تبلیغات و پخش برنامه های تلویزیونی از شبکه ملی بسیار تاثیرگذار بوده و جزو برنامه های در دستور کار امسال نیز قرار دارد اما انجام آن هزینه های بسیار زیادی نیاز دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته چندین برنامه تبلیغاتی از شبکه شما و دو سیما پخش شد و امسال نیز با صدا و سیمای ایلام در خصوص ساخت برنامه هایی با مضمون معرفی میراث فرهنگی، آثار تاریخی و طبیعی و همچنین صنایع دستی استان، تفاهم شده است.
وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای معرفی استان، ساخت یک مستند تلویزیونی و پخش آن از شبکه های ملی است.
استان ایلام با وجود برخورداری از یک هزار و 500 اثر تاریخی و طبیعی و قابلیت های منحصربفرد برای توسعه گردشگری، جزو مناطق کمترشناخته شده گردشگری کشور محسوب می شود.
انتهای پیام/