برند ملی گردشگری ایرانی، هویت تاریخی این کشور است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در آئین افتتاح برند ملی گردشگری ایران گفت: برند ملی گردشگری باید با در نظر گرفتن هویت تاریخی این کشور تدوین شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛  مهدی جهانگیری با اعلام این مطلب افزود: بی شک مقدمه شناخت هر کالا هویت آن کالا است، معتقدیم برای شناخت و ارائه برند ملی گردشگری ایران باید هویت تاریخی این برند را ملاک قرار داد.

وی افزود: بخش خصوصی باید به طور جدی در حوزه گردشگری دولت را یاری کرده و از سوی دیگر مطالبات خود را نیز با دولت مطرح کند. متاسفانه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در ادوار گذشته در امر گردشگری ضعیف عمل کرده، ما معتقدیم امروز باید بخش خصوصی در این  زمینه به طور جدی وارد عمل شود.


جهانگیری با اشاره به طرح ایران هراسی توسط  دشمنان این کشور اظهار کرد: در سالهای گذشته با کمال تعجب دشمنان این ملت بزرگ با طرح پروژه ایران هراسی تصمیم داشتند تا چهره مخدوشی از ایران ترسیم کنند. بنا براین امروز در طرح برند ملی گردشگری باید به دنبال ارائه چهره واقعی ایران به جهانیان باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز اولویت اول فعالیت های اقتصادی همگی ما صنعت گردشگری است و معتقدیم در این حوزه در سالهای گذشته بسیار ضعیف عمل کرده ایم، لذا به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی کشور اعتقاد دارم اولویت اول ما جهت ورود به بازار اقتصاد جهانی، گستره گردشگری است.

شایان ذکر است در ادامه مراسم افتتاحیه همایش برند ملی گردشگری ایران با حضور «هری هوانگ» نائب رئیس سازمان یونسکو در آسیا و اقیانوسیه، بانک گردشگری رسماً به عضویت سازمان جهانی جهانگردی پذیرفته شد و اعتبار نامه این سازمان به مدیر کل بانک گردشگری اهداء شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394101324