رضا علیزاده افزود: توسعه گردشگری و افزایش شمار گردشگران در گرو خدمات دهی مطلوب و باکیفیت از سوی همه عناصر سفر است؛ که در این میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان جایگاه ویژهای را به خود اختصاص دادهاند.
وی با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری میتوانند با سنجش موقعیت جامعه و بررسی ظرفیتهای طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، بستههای سفر ویژهای را تعریف کنند، تحول در نظام اقتصادی را حاصل تلاش این عناصر خواند.
وی تاکید کرد: متناسب با نیاز و ذائقه متقاضیان سفر باید تلاش شود تا بستههای سفر از حالت یکنواختی خارج و متنوع و مهیجتر شود.
علیزاده، همبستگی و اتحاد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را یک امر مهم دانست و تصریح کرد: توسعه گردشگری و ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در استان مستلزم عزم جدی تمامی عوامل سفر است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه رضایتمندی گردشگران از سفر به گیلان با ارائه خدمات مناسب از سوی راهنمایان گردشگری محقق میشود، از این افراد بعنوان سفیران فرهنگی استان یاد کرد.
علیزاده با ابراز خرسندی از کسب کرسی بازرسی کانون گردشگری کشور توسط یکی از فعالان عرصه راهنمای تور استان گیلان، بر ضرورت ارتقا سطح علمی و عملی راهنمایان گردشگری تاکید کرد.
وی ادامه داد: انتظار میرود راهنمایان گردشگری بعنوان بازوان اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به درستی نقش آفرینی کرده و امور محوله را به تناسب ظرفیتهای بالای استان در امر گردشگری اجرایی کنند.
علیزاده بر لزوم خدمات رسانی از سوی راهنمایان در ایام عید نوروز تاکید کرد و خواستار تدوین برنامههای نوروزی از سوی آنان شد.
۲۰۰ راهنمای گردشگری رسمی و ۵۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
انتهای پیام/