به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست مسائل مختلف مرتبط با گردشگری غذا و اهمیت صنعت غذا در حوزه گردشگری بحث و بررسی شد.
مهسا مطهر یکی از سخنرانان این نشست بود که به موضوع رابطه بین فرهنگ و خوراک در عرصه ی گردشگری پرداخت.وی گفت:یکی از ویژگی های مکتب آشپزی و سفره ی ایرانی جا افتاد غذاست ،جا افتادن غذا یکی از ویژگی های سفره ایرانی و طعم ایرانی است.در صورتی که درچین و ژاپن غذا فقط کمی تفت میخورد و به خوبی پخته نمیشوداما در سبک ایرانی پختن و در هم رفتگی مزه ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه رشت رتبه اول در غذای خلاقانه در یونیسکو را دارد، خاطر نشان کرد: آرایش غذا در مکتب ایرانی باغذای دیگر کشور ها فرق دارد که نیازمند بازبنی است.
نصر الله پیشرو استاد دانشگاه نیز در سخنرانی خود به جایگاه صنعت غذا در صنعت گردشگریاشاره کرد و گفت:ما علم آشپزها را باید بالا ببریم تا گردشگران از آن لذت برده و جذب گردشگر داشته باشیم
وی به شکل ظاهری غذاها اشاره کرد و گفت:جاذبه ظاهر غذاها باید بر اساس سلیقه گردشگران خارجی تنظیم شود زیرا این موضوع می تواند نقش مهمی در گردشگران داشته باشد.
وی اضافه کرد ما باید خود را به زیر ساخت های دیگر کشورها نزدیک کنیم و در عین حال زیرساخت های خودمون را نیز حفظ کنیم
دکتر طاها سلامی کارشناس گردشگری گفت:بازاریابی اجتماعی یعنی اینکه به خودت فکر کن به سازمان، بهجامعه، به برند، به فرهنگ، بازاریابی یعنی هنر زندگی . بشر در دنیا یک برابر و نیم درآمدش راهزینه ی غذامیکند.
وی با بیان اینکه رفتار یک گردشگر از نیازش شروع میشود، گفت: مادر سر سفره علاوه برنیاز گرسنگی، امنیت غذا را هم باید حفظ کنیم البته امنیت اجتماعی
این کارشناس گردشگری افزود: غذای محلی نقش اساسی در انتخاب گردشگر دارد و میتواند نماد فرهنگی آن کشور باشد
\n
انتهای پیام/