غلامرضا بنی اسدی- من ایرانی ام. این را با غرور گفته ایم. حتی بر سر غیرت هم آمده ایم اگر کسی کلمه ایران را سبک ادا کند. حق هم داریم چون ایرانی هستیم و سربلندی خود را گره خورده با بلند بالایی نام مانای ایران می دانیم. حتی شده وقتی جماعتی، دولتی، گروهی، با پول شیوخ نفتی، خلیج همیشه فارس را به پسوند های جعلی چون\"ع.ر.ب.ی\" می آزارند، گوگل را کلمه باران می کنیم و با حضور پرشمار خود به یادشان می آوریم تاریخ نامی جز \"خلیج فارس\" برای این پهنه آبی، نمی شناسد و هرکس جز این نام را بر زبان آورد نه تاریخ را می شناسد و نه از جغرافیا ،فهمی دارد. اما این گاه همه غیرت ملی بعضی از ما ایرانی بودن است حال آنکه این حداقل ماجرایی است که حد متوسط آن هم ما را به سربلندی می رساند. ما اگر بتوانیم میهن دوستی را به این سمت هدایت کنیم که ظرفیت های داخلی را فعال کنیم هم در راستای \"اقتصاد مقاومتی\" گام برداریم و هم \"اقدام\" را به \"عمل\" چنان گره زنیم که \"پیروزی\" ثمره عینی تلاش ما باشد. ما می توانیم در این راستا نگاه ها را به داخل و به دست هنرمند مردمان مان هدایت کنیم که ذیل \" صنایع دستی\" تعریف می شود و پرچم فرهنگ و هنر ملی را به اهتزاز درمی آورد. ما می توانیم برای توجه دادن ملی به صنایع دستی و در قدم بعدی تبلیغ جهانی کار از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم و با تشکیل کمپین هایی ، روحیه ملی را چنان ارتقا دهیم که هر ایرانی هم مصرف کننده کالای داخلی به ویژه صنایع دستی باشد و هم مبلغ آن در سفر های خارجی. می تواند اگر فرصت سفر هم ندارد با کوچه گردی در جهان مجازی، مبلغ هوشمند صنایع دستی باشد. من این خبر را به فال نیک می گیرم که \"میراث آریا\" روی خروجی فرستاده است؛ کمپین حمایت از خرید صنایع دستی با شعار \" هنر ایرانی شایسته خانه ی ایرانی است \" برای حمایت از تولید داخلی ایجاد می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران هدف از ایجاد این کمپین را اجرایی نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری در نام گذاری سال 95 با عنوان \" اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل عنوان کرد و افزود : کمیپن خرید صنایع دستی ایرانی در راستای تحقق رسالت ذاتی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و به منظور توسعه و ارتقاء بستر های عرضه و فروش صنایع دستی است
خسروآبادی افزود در این کمپین تولیدات هنرمندان صنایع دستی بدون واسطه و با تنوع بالای محصول به اعضا معرفی خواهد شد تا علاقه مندان به هنرهای سنتی با اطمینان از اصالت اثر هنری محصول را خریداری کنند.
وی افزود وظیفه کمپین حمایت از خرید صنایع دستی ایرانی در دو بخش فرهنگ سازی استفاده از صنایع دستی و معرفی آثار و تولیدات هنرمندان این صنعت در فضای مجازی و بخش دیگر با برگزاری نمایشگاه هایی برای عرضه و فروش آثار و تولیدات هنرمندان هنرهای سنتی خواهد بود.
ان کار خیلی خوبی است اما همه کار نیست. باید دامنه این کمپین را تا دور دست ها هم توسعه داد تا ایرانیان خارج از کشور و حتی غیر ایرانیان دوست دار فرهنگ و هنر ایرانی هم بتوانند نگاه جهانی را به این سو بکشانند چه ما می توانیم و باید با هنر خویش صدای ملتی رشید را به گوش جهانیان برسانیم و با دنیا که گاه مارا نمی شناسد به زبان هنر سخن بگوئیم که بی نیاز به ترجمه ، ارتباط برقرار می کند و حتی می تواند از حصر رسانه ای هم بگذرد و ایران را چنان روایت کند که حق ماست . باری کمپین را باید جهانی طراحی کنیم تا به فتح هنرمندانه جهان نزدیک شویم..
\n
انتهای پیام/