انتهای پیام/
غلامرضا بنی اسدی- خبرنگاران، به لحاظ حرفه ای، چشم بینای جامعه هستند. جامعه جهانی نیز همواره دنیا را از نگاه خبرنگاران و رسانه پردازان می نگرد و با اعتمادی که به آن ها دارد ، مهندسی ذهن خود را به آن ها می سپارد لذا است که می گویند: ببین قلم و دوربین دست کیست تا بگویم جهان چگونه قضاوت خواهد کرد. درست هم هست و اگر به مطالعه اذهان و افکار عمومی بپردازیم ، در می یابیم که مردمان درست همان را و همانگونه می بینند و به داوری می نشینند که رسانه نگاران شان طراحی کرده اند. این نیز فقط در حوزه سیاست و بلوک بندی های سیاسی و نظامی نیست که در همه حوزه ها قابل باز تعریف است به ویژه در حوزه گردشگری که جهانیان به شدت بیشتری تحت تاثیر رسانه ها مقصد خود را انتخاب می کنند. نقشه جهان را پیش روی خود باز می کنند و بر اساس فیل های رسانه ای به رصد مناطق می پردازند و سپس به انتخاب دست می زنند. فکر می کنم ما برای نقش آفرینی در مهندسی اذهان و بسترسازی برای رونق صنعت گردشگری خودمان، باید نگاهی نو به رسانه های جهانی داشته باشیم و با دعوت از خبرنگاران منصف و آزاد اندیش و حق گو و بستر سازی برای توسعه نگاه شان قدم های بلندی در تعریف ظرفیت ها و معرفی امکانات تاریخی و جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و باستانی برداریم. در این راستا خبرنگاران ایرانی به خصوص آنانی که تعاملات برجسته با جامعه خبری جهانی دارند می توانند به عنوان لیدر های اطلاعاتی ایفای نقش کنند. این خیلی خوب است که ما بتوانیم خبرنگارانی که در ماموریت های بین المللی هستند را نسبت به موضوع توجیه کنیم و ظرفیت های ملی را برایشان توضیح دهیم و ماموریت ملی تعریف کنیم تا آنان با حساسیت بیشتر به موضوع بپردازند به ویژه در فرصت های لابی که میان خبرنگاران پیش می آید، ذهن آنان را به گونه ای مهندسی کنند که هرگاه صحبت از گردشگری به میان آمد چند فایل هم از ایران در ذهن داشته باشند و به هموطنان خود معرفی کنند. این فرصت هم برای خبرنگاران فراهم می شود و همکاران به تجربه سفرهای خارجی و تعاملی که با خبرنگاران دیگر کشورها برقرار کرده بودند می گفتند ما برای خبرنگاران خارجی خیلی حرف داریم و آنقدر ایران تاریخی و تمدن 7هزار ساله اش، جذابیت دارد که خبرنگاران را گرد هم آورد. آنقدر ایران ظرفیت دارد که بتوانیم با معرفی آن از خبرنگاران به عنوان مبلغان جاذبه های ایران بسازیم. من از دوستان خبرنگارم شنیده ام که بعد از هر رویدادی که خبرنگاران می روند و می آیند تعاملاتی شکل می گیرد که با بازآمدن شان به نقطه پایان نمی رسد بلکه در فضای مجازی این روابط حقیقی ادامه می یابد پس چه بهتر که گردشگری، این صنعت سبز و پایا نیز سهمی در گفتگوی خبرنگاران داشته باشد تا آنان بتوانند جامعه هدف و مردمان کشور خود را نسبت به حقایق و ارزشمندی ایران بزرگ و ظرفیت های بی بدیل این دیار کهن آگاه و برای سفر به این سرزمین امن و تاریخی و پر جذابیت متقاعد کنند. این خود نیز در سپهر اقتصاد مقاومتی قابل تعریف است و اقدامی ملی و عملی انقلابی است.
کد خبر 1395041330