رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اگر قصد داشته باشیم که حوزه سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی رافعال کنیم باید برای برندسازی و صادرات آنها هدف گذاری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی جواد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه خراسان رضوی نیاز به شناسایی زمینه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی دارد، گفت: هم اکنون مشاهده می‌کنیم که برخی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی به حد اشباع رسیده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال تعدد ساخت مجتمع‌های تجاری و افزایش روزافزون تعداد کارخانه‌های تولید مواد غذایی در خراسان رضوی در واقع تبدیل به یک آفت اقتصادی شده زیرا سرمایه زیادی از مردم را در قسمتی انباشته می‌کند که سودی ندارد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: اما حوزه سنگ‌های قیمتی به این صورت نیست هنوز ظرفیت‌های زیادی در این بخش فعال نشده و می‌توان روی آن سرمایه گذاری‌های زیادی کرد.
باقري خاطرنشان کرد: حوزه سنگ‌های قیمتی یکی از بخش‌های بکر اقتصاد د خراسان رضوی است که می‌تواند ظرفیت‌های وابسته زیادی را فعال کند به عنوان مثال می‌تواند در بخش گردشگری تحرک ایجاد کرده و ارزش افزوده تولید کند همچنین می‌تواند در حوزه معادن نیز پتانسیل‌های خاموش را فعال کرده تا از آنها ثروت تولید شود.
وی با اشاره به توجه دنیای به صنعت سنگ‌های قیمتی، بیان کرد: در این حوزه اقدامات زیادی در دنیا در ست انجام بوده و پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و هم اکنون شاهد ارائه محصول و خلق برند معروف در این رسته هستیم و خراسان رضوی نیز در این حوزه ظرفیت‌های زیادی دارد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: می‌توان با به کارگیری سرمایه‌های خارجی و جدب آنها در این حوزه کارگاه‌هایی مجهز به فناوری‌های روز احداث کرد که توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته و بتوان آنها را صادر کرد.
باقري تأکید کرد: در واقع زمانی می‌توان گفت که صنعت سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی فعال شده که بتوان آنها را صادر کرده و ارزش افزوده بالایی از آنها حاصل کرد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395052311