«گردشگری و معنویت در شیراز» برند نوروز 96 استان فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: «شعار ”گردشگری و معنویت در شیراز، سومین حرم اهل‌بیت در ایران اسلامی“ به‌عنوان برند نوروز 96 استان فارس انتخاب شد.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری روز پنجشنبه 27 بهمن در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: «با هدف تقویت جایگاه گردشگری استان در حوزه گردشگری مذهبی و زیارتی براساس چشم‌انداز و راهبرد توسعه گردشگری استان در افق 1404، نوروز امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: «برند گردشگری باید معرف شخصیت و هویت میراثی و ملی و ارائه‌کننده آموزه‌های فرهنگی و سنتی استان و برخوردار از قابلیت و ظرفیت همکاری سمن‌ها باشد.»

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان درخصوص آموزه‌های لحاظ‌شده در برند گفت: «ارائه فرهنگ و آداب زیارت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) براساس فرهنگ سنتی مردم شیراز، معرفی معماری درخشان دوره اسلامی در حرم مطهر، معرفی صنایع‌دستی و هنرهای به‌کاررفته در تزیینات بنا و ضریح حرم مطهر، تقویت رابطه اخلاق فردی و اجتماعی با رویکرد معنوی به گردشگری، تقویت شاخص‌های معنویت در کدهای اخلاق جهانی گردشگری، تقویت رابطه معنویت و سلامت جسمی و روحی گردشگران و معرفی موزه آستان مقدس به زائران و گردشگران است.»

او در پایان از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) به عنوان مکان پیشنهادی برند گردشگری خبر داد.

در این جلسه که به‌ریاست شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائران استاندار فارس، و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد، رستمی ضمن اشاره به ارائه خدمات ویژه به مسافران نوروزی متناسب با ظرفیت‌های استان گفت: «با توجه به انتخاب برند گردشگری و معنویت، کمیته مذهبی ستاد با محوریت تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای پیشنهاد برنامه‌های اجرایی در نوروز 96 برگزار می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1395113019