بهگزارش میراثآریا بهنقل از ادارهکل روابطعمومی، میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگنیا مدیرکل میراثفرهنگی این استان، گفت: «این واحدها از 25 اسفند 95 تا 2 فروردین امسال با نظارت مستمر گشتهای نظارتی بهخاطر عرضه کردن خدمات مطلوب و استانداردهای لازم یا عرضه نکردن این خدمات شناسایی و تشویق و تنبیه شدهاند.»
بزرگنیا افزود: «در این مدت 1350 بازدید نظارتی از واحدهای پذیرایی، اقامتی و رفاهی استان بهعمل آمده است.»
او رعایت مسائل بهداشتی، نظافت و تزیین سالن پذیرایی، رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه، داشتن نمازخانه و رسیدگی به آن، رعایت تنوع و کیفیت در منوی غذایی، داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق، دارا بودن پروانه فعالیت و رعایت نرخ مصوب را از معیارهایی دانست که وضعیت واحدهای پذیرایی و اقامتی براساس آنها ارزیابی میشود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مازندران افزود: «تأسیسات گردشگری و اقامتی که بتوانند موارد فوق را رعایت کنند از تشویق ستاد اجرایی خدماتسفر مازندران برخوردار میشوند و درصورت عدمرعایت و وجود کمبود، تذکر دریافت میکنند.»
براساس آمارهای ستاد خدماتسفر مازندران از 25 اسفند 95 تا 2 فروردین بیش از 2میلیون و 240 نفرشب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است.
نوروز امسال بیش از 400 واحد پذیرایی، اقامتی و رفاهی در مازندران خدمات موردنیاز را به مسافران نوروزی عرضه میکنند.
انتهای پیام/