تضمین تولید صنایع‌دستی با توسعه صادرات

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، دیروز در نشست با معاونان صنایع‌دستی ادارات‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها با موضوع نیازسنجی آموزش تخصصی صنایع‌دستی، بر لزوم توجه به طرح‌های نو و نوآوری و توسعه صادرات صنایع‌دستی برای تضمین تولید آن تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، دوشنبه 11 اردیبهشت 96، در این نشست اظهار کرد: «برای مدیریت بهتر موضوعات هم‌اندیشی‌ها و نظر‌سنجی‌ها بسیار مؤثر است که نظر و عمل با هم تلفیق یابد و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.»

او افزود: «از استان‌هایی که در ایام نوروز خوش درخشیدند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این موفقیت‌ها رشد داشته باشد؛ تمام اموری که امروز ما به‌عنوان کارنامه سه‌ساله داریم همه در نتیجه تلاش شما در استان‌هاست که درصورت تداوم می‌تواند به‌خوبی به رشد همه‌جانبه منتهی شود.»

نامورمطلق ادامه داد: «معدل فروش صنایع‌دستی در سال 95 بسیار خوب بوده است و ما با شجاعت می‌توانیم کارنامه عرضه کنیم و بگوییم وضعیت به چه شکل بوده است و در حوزه تجارت داخلی و تولید نیز روند خوب و روبه‌رشدی را پشت‌سر گذاشته‌ایم.»

او تأکید کرد: «خوشبختانه کارگاه‌های بزرگ در کشور روبه‌رشد هستند و توانسته‌اند از پس سفارش‌های تولید به‌خوبی برآیند.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: «دنیا دنیای سفارش است و باید بتوان خود را در این زمینه فعال‌تر کرد. باید، در کنار تولید، به‌فکر بازاریابی و فروش کالا هم بود تا بتوان تولید را تضمین کرد. اصل صنایع‌دستی به تولید است، اما برای ورود به یک پروسه اقتصادی باید پیش از همه به موضوع فروش توجه کرد.»

او تصریح کرد: «باید با وضعیت جدید در دنیا خود را منطبق ساخت تا به رشد و تعالی رسید. باید وحدت موضوع را حفظ کنیم و با کمک و همت شما بتوانیم حوزه آموزش صنایع‌دستی را در کشور متحول سازیم و هنرمندان را به آموزش صحیح حساس کنیم؛ باید با تفکرات تازه به‌سوی آموزش صنایع‌دستی حرکت کرد.»

نامورمطلق افزود: «باید در حوزه طراحی و تولید صنایع‌دستی در کشور تجدیدنظر کرد و صنایع‌دستی را با طرح‌های جدید بالنده‌تر کرد. برای نمونه، مسابقه بزرگ طراحی گام مهمی در این مسیر بود که باید با تلاش، طی این مسیر ادامه یابد.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درپایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم که استان‌ها در حوزه آموزش‌های تخصصی فعالیت‌هایشان را افزایش دهند تا بتوان گفتمان صنایع‌دستی را بیش‌ازپیش مطرح کرد؛ به‌عنوان نمونه، مشهد باید در حوزه سنگ‌های قیمتی و لالجین در حوزه سفال در کشور و جهان مطرح باشند.»

انتهای پیام/

کد خبر 139602122