بسته‌بندی‌های جدیدی از جنس حصیر ایرانی روانه بازار می‌شود

یک شرکت فعال در حوزه بسته‌بندی و فروش صنایع‌دستی در بستر وب که در نمایشگاه کسب‌وکار موفق اینترنتی در حوزه صنایع‌دستی در فروردین‌ماه امسال به‌عنوان غرفه برتر معرفی شد، بسته‌بندی‌های جدیدی از جنس حصیر روانه بازار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سعید و فاطمه عباسی‌بنی، خواهر و برادر جوان و نوآور، بنیان‌گذاران «رابین»  ــ یک شرکت فعال در حوزه بسته‌بندی و فروش صنایع‌دستی ــ  هستند و تاکنون با 50 کارگاه و حدود 160 نفر هنرمند همکاری داشته‌اند و ایده اشتغال‌زایی و کارآفرینی را دنبال کرده‌اند که حذف دلالان از بازار فروش صنایع‌دستی از پیامدهای مهم و دستاوردهای مهم حضور این‌دست شرکت‌ها در حوزه صنایع‌دستی است.

این شرکت فعال در حوزه بسته‌بندی و فروش صنایع‌دستی در بستر وب، در اولین نمایشگاه کسب‌وکار موفق اینترنتی (Start Up) که فروردین 96 در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، عنوان غرفه برتر را کسب کرد.

در این نمایشگاه 60 شرکت استارت‌آپ حضور داشتند که «رابین» تنها غرفه و شرکت برندینگ در حوزه بسته‌بندی و فروش صنایع‌دستی و آثار هنری شرکت‌کننده بود. این جشنواره به شرکت‌های تازه‌بنیان با ایده‌های نو و تازه در حوزه کسب‌وکار اینترنتی اختصاص دارد.

سعید عباسی در این زمینه گفت: «در بسته‌بندی صنایع‌دستی حرف‌ها و ایده‌هایی نو و جدید داریم که مناسب کارهای سفالی و قلم‌زنی طراحی شده‌اند و با چهار ماده ازجمله مقوا و چوب طرح‌ها را به مرحله تولید انبوه رسانده‌ایم.»

او ادامه داد: «بسته‌بندی جزوی از اهداف کار ماست. ما در بستر وب و در فضای اینترنت مشخصات علمی کالا، روش ساخت، معرفی هنرمند و درواقع شناسنامه‌سازی را لحاظ کرده‌ایم. درواقع، محصولات معرفی‌شده در رابین دارای ارزش‌افزوده خواهند شد.»

این فعال جوان صنایع‌دستی اضافه کرد: «ما تلاش می‌کنیم که به‌نوعی دایرةالمعارفی از فرهنگ و هنر و درواقع بانک اطلاعاتی از محتوا و تولید و اصالت محصول همراه با فرهنگ و هنر ایران و متن‌های ادبی کوتاه در اختیار مخاطب قرار دهیم و این یعنی طیفی وسیع از مخاطبان می‌توانند مراجعه‌کننده ”رابین“ باشند.»

عباسی، ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی معاونت صنایع‌دستی کشور، گفت: «برند ”رابین“، علاوه‌بر بازار ایران قصد ورود به بازارهای جهانی را هم دارد و امیدوارم نام ”رابین“ با نام صنایع‌دستی ایران عجین شود که در این راه نیاز به حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر مسئولان حوزه صنایع‌دستی داریم.»

شرکت «رابین»، به‌منظور تأکید بر نام «سال حصیر»، تلاش کرده است بسته‌بندی‌های جدید خود را به‌تأسی از این نام از حصیر تهیه کند. این بسته‌بندی‌های جدید کاربری‌های متفاوتی دارند و می‌توان از آن‌ها برای تولید انواع صنایع‌دستی استفاده کرد و یکی از ویژگی‌های این بسته‌بندی مشخص بودن محصول درون بسته‌بندی است که توجه خریدار را به خود جلب می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1396041722