گردشگری را در اولویت کاری قرار دهید

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گرفتن موضوع گردشگری را به‌عنوان اولویت کاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدامی با دستاوردهایی گسترده در بستر همکاری‌های فرابخشی عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میرهادی قره‌سید رومیانی سرپرست معاونت گردشگری کشور، روز گذشته 10 مرداد 96، در دیدار با احسان خزاعی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمدرضا پاکروان مشاور رئیس این سازمان، گفت: «در اولویت قرار دادن صنعت گردشگری در رأس امور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منجر به ارائه و معرفی ظرفیت‌های متنوع فرهنگی، طبیعی، معنوی، دینی، اسلامی و ایرانی کشور در گستره‌ای وسیع می‌شود.»

او افزود: «دارا بودن فصول مشترک کاری و ظرفیت‌های همکاری متنوع با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بستری مساعد به‌شمار می‌آید که با ایجاد پیوند مستحکم بین آن و حوزه گردشگری می‌توان دستاوردهای بسیاری در این حوزه داشت.»

رومیانی، با اشاره به اینکه نیاز است تفاهم‌نامه منعقدشده پیشین میان دو سازمان بِروزرسانی شود، تأکید کرد: «در بازبینی پیش رو، تمرکز بر سرفصل‌های بازاریابی و تبلیغات گردشگری، بهره‌مندی هر بیشتر از برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای خارج‌ازکشور در کنار فرصت‌های موجود در دو بخش میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی لحاظ خواهد شد.»

او برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در آذرماه سال جاری فرصتی مغتنم برای ارتباط هر چه بیشتر و اطلاع‌رسانی درباره نیازهای حوزه گردشگری عنوان کرد که بهره‌مندی از این رویداد در دستورکار معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گرفته است.

تمرکزی مشترک بر تبلیغات گردشگری

خزاعی، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیز در این نشست گفت: «آمادگی کامل داریم تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و بسترهای همکاری مشترک، نقش فرابخشی خود را در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا کنیم.»

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارای 85 دفتر نمایندگی در 63 کشور جهان است، یادآور شد: «هر یک از مراکز مذکور فرصتی مغتنم به‌شمار می‌آیند تا با تعریف طرح و پروژه‌های مشترک در حوزه گردشگری بتوان بیشترین تأثیرگذاری را در جذب مخاطب و گردشگران داشت.»

خزاعی، با تأکید بر لزوم تقویت محتوای اقلام تبلیغاتی منطبق با معیارهای حوزه گردشگری، گفت: «چنانچه کمیت و کیفیت ابزارهای تبلیغاتی شامل کتابچه، بروشور، فیلم‌های اطلاع‌رسانی و همچنین صنایع‌دستی کشورمان در دفاتر نمایندگی، نمایشگاه‌ها و رویدادهای خارج‌ازکشور غنی‌تر شوند، امکان ارتباط قوی‌تر با مخاطب و تبدیل آن‌ها به گردشگران ورودی وجود دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396051143