بازاریابی حلقه مفقوده اقتصاد هنر ایران

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اصفهان، عصر روز گذشته 26 شهریور 96 در کارگاه تخصصی اقتصاد و کار آفرینی هنر تأکید کرد که بازاریابی حاقه مفقوده اقتصاد هنر ایران به‌شمار می‌رود.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، جعفر جعفر‌صالحی سرپرست معاونت صنایع‌دستی این استان در این کارگاه که همزمان با برپایی هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و دانشگاه هنر اصفهان در تالار توحید خانه این دانشگاه با حضور دانشجویان رشته صنایع‌دستی و هنر و همچنین با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد گفت: «امروزه نگاه علمی به مقوله‌هایی همچون اقتصاد و بازارگانی در حوزه هنر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان و تولید‌کنندگان آثار هنری در کنار مسئولان دولتی در این حوزه به‌شمار می‌رود.»

او تصریح کرد: «اگر نگاهی به وضعیت صنایع‌دستی ایران داشته باشیم در می‌یابیم که ایران از نظر تنوع تولیدات هنرهای سنتی و صنایع‌دستی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. در حوزه اقتصاد و ارز‌آوری پس از کشورهای چین و هندوستان در رتبه سوم قرار دارد، لذا این نکته همواره ذهن متخصصین امر در این حوزه را به خود مشغول کرده که چرا با توجه به رتبه اول تنوع محصولات هنری، ما رتبه سوم را در جهان از منظر اقتصاد هنر به خود اختصاص داده‌ایم.»

جعفر‌صالحی تصریح کرد: «برای یافتن پاسخی برای این پرسش با یک معادله سه وجهی روبرو هستیم که در یک وجه آن تولید‌کنندگان و هنرمندان قرار دارند و در وجهه دیگر بازرگانان و صادر‌کنندگان صنایع‌دستی قرار دارند، با این وصف حلقه مفقوده وجه سوم این معادله حوزه بازاریابی است، به گونه‌ای که بر این اساس هنرمندان و بازرگانان ما به واسطه فقدان راهبرد مناسب در حوزه بازاریابی نتوانسته‌اند متناسب با شأن و منزلت صنایع‌دستی ایران در بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.»

او با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه اصفهان و وجود مقوله‌های همچون هنر و گردشگری در این برنامه جامع تأکید کرد: «امید می‌رود تا با برگزاری این نشست‌ها پیوند مناسبی میان دانشگاه، بخش خصوصی و بخش دولتی در راستای هم‌اندیشی در حوزه اقتصاد هنر و ارائه راهکار مناسب برای بهبود هر چه بهتر فعالیت‌ها د راین حوزه اندیشیده شده و به‌عمل در‌آید.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396062717