کارگاه آموزشی مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی صنایع‌دستی در کردستان برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی صنایع‌دستی با تأکید بر بازاریابی، صادرات و فروش کالا دیروز یکشنبه 23 مهر در سالن کنفرانس دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، سید‌محسن علوی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان در این کارگاه گفت: «باید برای صنعتگران کردستان دوره‌های تخصصی‌تری برنامه‌ریزی و برگزار شود چراکه هر مقدار صنعتگران ما توانمند‌تر باشند، صنایع‌دستی استان نیز به همان اندازه توسعه پیدا خواهد کرد.»

او با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در بسته‌بندی تولیدات صنایع‌دستی اظهار کرد: «متأسفانه با وجود صنعتگران بسیار توانا در سطح ملی و بین‌المللی در استان هنوز نتوانسته‌ایم بازاریابی و فروش صنایع‌دستی را به شیوه اصولی اجرا کنیم. بنابراین باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.»

علوی با ابراز خرسندی از استقبال صنعتگران حوزه صنایع‌دستی از این کارگاه آموزشی، گفت: «امیدوارم در سال جاری کلاس‌های متنوع‌تر و تخصصی‌تری در مباحث مختلف برای صنعتگران توسط معاونت صنایع‌دستی استان اجرا شود.»

در ادامه این کارگاه امیدی مدرس کارگاه آموزشی به ارائه قوانین و مقررات حوزه گمرک در زمینه صادرات کالا پرداخت و مبانی بازاریابی، فروش، صادرات و ترخیص کالا را تشریح کرد.

اصول اولیه صادرات، آشنایی با بازارهای داخلی و خارجی و نحوه حضور در آن‌ها، نحوه حضور در نمایشگاه‌ها به همراه استانداردهای مربوط به آن، آشنایی با قوانین گمرکی و صادرات، معرفی اینکوترمز 2010 و گمرک و قانون امور گمرکی وآیین‌نامه‌های اجرایی، مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه آموزشی بود.

سعید نظری سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان نیز در این کارگاه آموزشی به بیان شیوه توسعه صادرات و تخصصی کردن فعالیت‌های صنایع‌دستی در سطح استان کردستان پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1396072424